ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کودکان و فضای مجازی دوقلوهای عصر جدید

1 دقیقه خوانده شده
این روزها کودکان مانند بزرگسالان و حتی بیشتر از آن‌ها به فضای مجازی دسترسی دارند. اینکه کودکان را از ورود به فضای مجازی منع کنیم کار درستی نیست، بلکه باید با آموزش درست و تعریف قوانین استفاده از فضای مجازی بر رفتارشان نظارت کنیم. به دلیل اینکه کودکان پیوسته در حال الگو گرفتن از والدین خود هستند بهترین راه مدیریت فرزندان، مدیریت رفتار خود والدین است.
کودکان و فضای مجازی دوقلوهای عصر جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ در شرایط کنونی جامعه که به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌ها از جمله آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود حضور کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز افزایش‌یافته است. در این شرایط حذف رسانه‌های ارتباطی نه‌تنها ممکن نیست بلکه توصیه هم نمی‌شود؛ چرا که نمی‌توانیم از دنیای بی رسانه با کودک امروز که از ابتدا با دنیای رسانه گره‌خورده صحبت کنیم. بنابراین منع کودکان برای ورود به فضای مجازی کار درستی نیست.
والدین باید برای استفاده کودکان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قوانینی را تعریف کنند. همچنین والدین می‌توانند درباره آنچه کودکان در فضای مجازی تجربه می‌کنند با آن‌ها صحبت کنند. در داستان‌پردازی‌های آن‌ها مشارکت کنند و به کودکان خود اجازه دهند از هیجاناتی که هنگام بازی یا تماشای پویانمایی‌ها دیده‌اند برای والدین خود تعریف کنند؛ چراکه با این کار ذهن کودک با مسائل درگیر می‌شود و خلاقیت او پرورش پیدا می‌کند. به دلیل اینکه کودکان همیشه در حال الگو گیری از والدین خود هستند، بهترین راه مدیریت فرزندان، مدیریت رفتار خود والدین است.

کودکان و فضای مجازی دوقلوهای عصر جدید

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *