ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کشته شدن خبرنگار برنده جایزه پولیتزر خبر رویترز

1 دقیقه خوانده شده
خبرگزاری رویترز تایید کرده که عکاس-خبرنگار این رسانه در قندهار افغانستان کشته شده است.
کشته شدن خبرنگار برنده جایزه پولیتزر خبر رویترز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ “دانش صدیقی” برنده جایزه پولیتزر، از معتبرترین جوایز خبرنگاری دنیا بود.

بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار نیز به بی‌بی‌سی گفت: دانش صدیقی حوالی هشت صبح روز جمعه به وقت محلی در مرکز شهر اسپین بولدک، در نزدیک مرز میان افغانستان و پاکستان در نتیجه حمله گروه طالبان کشته شده است.

رویترز اعلام کرده صدیقی از اوایل این هفته به عنوان روزنامه‌نگار با نیروهای ویژه ارتش افغانستان به اسپین بولدک رفته بود و از جنگ بین کماندوهای افغان و جنگجویان طالبان گزارش می‌داد. مایکل فریدنبرگ، رئیس و الساندرا گالونی، مدیر مسئول رویترز در بیانیه‌ای گفتند:”ما فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم و با مقامات در منطقه همکاری می‌کنیم.”

به گزارش رویترز صدیقی هنگام تهیه گزارش از درگیری‌ها توسط اصابت ترکش از ناحیه بازو مجروح شده بود و در حالی‌که افراد طالبان از مرکز اسپین بولدک عقب‌نشینی می‌کردند، وی تحت معالجه و در حال بهبود بود. این خبرگزاری به نقل از مقامات محلی گفته صدیقی پس از این حادثه دوباره مشغول گزارش دادن شد و در حال صحبت با مغازه‌داران بوده که طالبان دوباره حمله می‌کنند.

صدیقی بخشی از تیم عکاسی رویترز بود و در سال ۲۰۱۸ برای فیلمبرداری ویژه و مستندسازی بحران پناهندگان روهینجا در میانمار برنده جایزه پولیتزر شد.

کشته شدن خبرنگار برنده جایزه پولیتزر خبر رویترز

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *