ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کرونا جان شش خبرنگار افغان را گرفته و حدود هزار کارمند رسانه‌ها مبتلا هستند

1 دقیقه خوانده شده
کرونا جان شش خبرنگار افغان را گرفته و حدود هزار کارمند رسانه‌ها مبتلا هستند

نی، حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید بررسی این نهاد نشان می‌دهد که از آغاز شیوع کرونا در این کشور، شش خبرنگار افغان جان داده و حدود یک هزار خبرنگار و کارمند رسانه‌ها مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شارا؛ به گفته این نهاد بیشتر متبلایان خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ها هستند که روزانه برای پوشش خبرها با مردم در تماس هستند.

براساس اعلام وزارت صحت عامه/بهداشت تاکنون ۳۱هزار و۵۱۷ تن در افغانستان مبتلا به ویروس کرونا هستند.

مسئولان نی می‌گویند که این ارقام را در مدت یک هفته جمع‌آروی کرده است و بیشتر خبرنگاران مبتلا در شهر کابل ساکن هستند.

مجیب خلوتگر، رئیس اجرایی نی در کابل به خبرنگاران گفت که خبرنگاران مبتلا شده بیشتر مربوط به رسانه‌های تصویری(تلویزیون) و شنیداری(رادیو) هستند و کارمندان خبرگزاری‌ها کمتر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با توجه به آمار نی، ده درصد کل کارمندان رسانه‌های افغانستان به ویروس کرونا مبتلا هستند ولی این روند تاثیرچندانی بر فعالیت رسانه‌ها و روند اطلاع رسانی نداشته است.

در این ارزیابی آمده که شمار خبرنگاران زن مبتلا به ویروس کرونا بسیار اندک است.

آقای خلوتگر گفت که این آمار نهایی نیست، زیرا شماری از رسانه‌ها آمار واقعی را به این نهاد نداده است. او می‌گوید ابتلا به ویروس کرونا حتی در میان رسانه‌ها نیز شرم پنداشته می‌شود.

نی از مسئولان رسانه‌ها در افغانستان خواست در کنار اطلاع رسانی به مصئونیت و صحت کارمندان‌شان هم توجه جدی کنند.

این نهاد می‌گوید که شماری رسانه‌ها از کارمندان بیمارش حمایت لازم را نکرده است و در زمان بیماری، خبرنگاران با فقر و عدم دسترسی به مراکزدرمانی روبرو بوده‌اند.

براساس آمار وزارت بهداشت افغانستان در شبانه روز گذشته ۷۶۹ آزمایش در این کشور انجام شده که ۲۷۹ واقعه مثبت کرونا ثبت شده و آمار کل بیماران به ۳۱ هزار و ۵۱۷ نفر رسیده است.

در روزهای اخیر کمبود اکسیژن در مراکز درمانی چند بار خبرساز شد. مقام‌های وزارت بهداشت کمبود اکسیژن را پذیرفته و گفته که در صدد فراهم کردن اکسیژن از منابع داخلی و خارجی است.

کرونا جان شش خبرنگار افغان را گرفته و حدود هزار کارمند رسانه‌ها مبتلا هستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *