پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کرونا به ۱۰خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی رحم نکرد

1 دقیقه خوانده شده
خبرنگاران بی‌نام ترین افراد خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند تا در قرمز ترین روزهای شیوع این ویروس ۱۰ خبرنگار رسانه های مکتوب و مجازی کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ابتدای شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۱۰ خبرنگار این استان به این ویروس منحوس مبتلا شدند.

بیشترین تعداد مبتلایان مربوط به سایت‌های محلی بوده و در حال حاظر ۴ خبرنگار رسانه های مکتوب و مجازی دوران قرنطینه را طی می کنند.

یافته های سازمان گزارشگران بدون مرز نشان می دهد که نبود امنیت شغلی، کمبود لوازم حفاظتی و رقابت شدید میان رسانه‌ها به هدف سبقت در خبر رسانی عواملی اند که خبرنگاران را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهند.

ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تهدید جدی برای خبرنگاران و کارمندان رسانه ها از نظر این سازمان محسوب می شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز از زبان یکی از خبرنگاران بیمار نگاشته است:«تا امروز از هیچ نهادی کمک دریافت نکرده‌ایم. نه از دولت، نه از رسانه‌ها و نه از نهادهای حمایت از خبرنگاران. بخش کلانی از کمک‌های دولتی با ناکارآمدی و فساد ضایع می‌شوند. رسانه‌ها امکان زیادی ندارند، حتی برخی از آن‌ها توانایی پرداخت حقوق ما را هم ندارند و نهادهای حمایت از خبرنگاران می‌گویند بودجه ندارند.»

خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در گفتگو با این پایگاه خبری که نخواست نامش فاش شود با ابراز گلایه از وضعیت معاش خبرنگاران گفت: دوران ابتلا را با رنج فراوانی طی کردم به گونه ای که حاضر بودم بمیرم و سختی زندگی را که فشار زیادی بر خانواده ام می آورد نبینم.

وی با اشاره به اینکه همکاران زیادی را می شناسم که در دوران مختلف فشار های زندگی را تحمل کرده اند و به عشق خبرنگاری در این حرفه مانده اند  گفت : خبرنگار مظلومی داد رسان است که ظلم را تحمل می کند تا مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند.

وی همچنین گفت در بین خبرنگاران همکارم می شناسم فردی را که خود و فرزندش بیمار هستند اما با سختی فراوانی زندگیش را می چرخاند و به عشق خبر این حرفه را ترک نمی کند .

خبرنگار مبتلا به کرونا در رسانه های محلی استان با تقدیر از عملکرد فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: با اهدای کمک های مومنانه سپاه فتح توانستم یک ماهی را بگذرانم و از درد هایی که در روز های ابتلایم می کشیدم کاسته شد.

وی  در توصیه ای به همکاران خود گفت: می دانم که به خبرنگار نمی شود گفت دنبال تهیه خبر برای نباش چون گوششان بدهکار نیست و کارشان  را انجام می دهند، پس مراقب باشید چون کرونا دردآور است و در کنار آن وقتی مشکلات خانواده را می بینید مرگ را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید.

صبح زاگرس برای تک تک خبرنگاران کشور و استان آرزوی سلامتی می کند و امید وار است که شاهد رنج هیچ کدام از همکاران خود نباشد.

کرونا به ۱۰خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی رحم نکرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *