ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کتاب جدید خبرنگاران آمریکایی / کتاب “خون و نفت” با موضوع افشای رازهای آل سعود منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
کتاب جدید خبرنگاران آمریکایی / کتاب "خون و نفت" با موضوع افشای رازهای آل سعود منتشر شد

«خون و نفت»؛ روایتی جدید از نحوه قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان توسط دو خبرنگار آمریکایی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از جام جم آنلاین؛ «خون و نفت» تازه‌ترین کتابی است که در مورد پادشاهی سعودی و سوداهایی که ولیعهد آن در سر می‌پرورد توسط نشر نون منتشر شده است.
بردلی هوپ و جاستین شک، خبرنگاران وال استریت ژورنال در کتاب جدید خود به نام «خون و نفت» روایت خواندنی از جزییات به قدرت رسیدن بن سلمان را ارایه کرده‌اند. اطلاعاتی که این کتاب به خوانندگان خود می‌دهد بر اساس مصاحبه‌های مفصلی است که نویسندگان با منابع اطلاعاتی مهم و بانفوذ انجام داده‌اند. در مواردی که روایت، نکته جدیدی برای خوانندگان نداشته نیز نویسندگان با اضافه کردن نکات حاشیه ای و جزییات مهم و خواندنی توانسته‌اند به غنای آن بیفزایند. خواننده با خواندن این کتاب متوجه می‌شود که بن سلمان چگونه برای رسیدن به قدرت نقشه ریخته، رقبای خود در خاندان آل سعود را خنثی کرده و خود را به عنوان مردی جا زده که می‌خواهد ریشه فساد در میان نخبگان سعودی را بخشکاند. روایتی که اغلب از بن سلمان می شنویم، روایت شاهزاده‌ای است که قصد دارد یک کشور عقب افتاده عربی را به استانداردهای مدرن غرب نزدیک کند. اما ماجرا زوایای پنهان زیادی دارد.

خون و نفت از رازهای پیچیده‌ترین خاندان سلطنتی جهان پرده برمی‌دارد و چگونگی ظهور چهره‌ای مرموز و بی‌رحم به نام محمد بن سلمان (MBS) را به تصویر می‌کشد. با قدرت گرفتن روزافزون بن سلمان و جاه‌طلبی‌های بی‌پایان او، چه آینده‌ای در انتظار عربستان، منطقه و جهان خواهد بود؟
نویسندگان این کتاب دو روزنامه‌نگار نامدار و افشاگرند که دریافت جایزۀ وال ‌استریت ژورنال را در کارنامه دارند.
«مرکز مطالعات و امور رسانه قحطانی حکم اتاق فرمان مأموریت‌های مخفی را داشت. مأموران امنیتی‌ای که قرار بود این عملیات را به انجام برسانند به گروه مداخلۀ سریع سعودی معروف بودند. فرماندهشان مأمور امنیتی و مأمور سابق اطلاعات کشور بود که خاشقچی از زمان لندن می‌شناختش ــ ماهر مطرب که همان چند ماه قبل در تور چندهفته‌ای سفر محمد به امریکا در عکس‌ها کنارش حضور داشت. ماهر گروهی از مأموران امنیتی و کلنل صلاح محمد الطُبیقی را با خود برد. طبیقی پزشکی بود که در وزارت کشور کار می‌کرد و همچنین مدیریت شورای علمی پزشکی قانونی ریاض را بر عهده داشت. حضور طبیقی نشانگر این موضوع است که قتل خاشقچی از همان ابتدا در دستور کار قرار داشت. مطابق با اطلاعات شنود دولت ترکیه از داخل بنای کنسولگری، او حین آنکه بااضطراب انتظار خاشقچی را می‌کشید برای افراد توضیح می‌داد که چطور حین گوش دادن به موسیقی و نوشیدن قهوه اجساد را کالبدشکافی می‌کند…»

کتاب جدید خبرنگاران آمریکایی / کتاب “خون و نفت” با موضوع افشای رازهای آل سعود منتشر شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *