تاکتیک‌های خبری روش‌هایی هستند که رسانه‌ها و خبرنگاران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی، جلب توجه مخاطبان و جهت‌دهی به اخبار از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این تاکتیک‌ها در دنیای رسانه، فضای مجازی، روابط عمومی و حتی در دنیای سیاست و تبلیغات در جهان به‌کار می‌روند و برای جهت‌دهی به افکار عمومی به کار می روند و شناخت و دانستن آن‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا اخبار را با چشمی بازتر و دیدی تحلیلی‌تر بررسی و نقادانه‌تر تحلیل کنند تا فریب جریان‌های خبری را نخورند و تحلیل دقیق‌تر و  آگاهانه‌تری در مواجهه با اخبار داشته باشند و کمتر تحت تأثیر تکنیک‌های رسانه‌ای قرار بگیرند که بسیاری از این تاکتیک‌ها نیز در هم تنیده هستند.

مباحث کتابچه :

در ادامه با ۱۲۵ تاکتیک رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف که در ۱۱ دسته تقسیم می‌شوند آشنا می‌شوید. این موارد تقریباً تمامی روش‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در رسانه‌ها، فضاهای مجازی، روابط عمومی‌ها و سیاست، تبلیغات و جنگ اطلاعاتی استفاده می‌شوند.

  • تاکتیک‌های مورد استفاده در اخبار روزمره
  • تاکتیک‌های مورد استفاده در تبلیغات سیاسی
  • تاکتیک‌های مورد استفاده در رسانه‌های اجتماعی
  • تاکتیک‌های مورد استفاده در جنگ روانی
  • تاکتیک‌های مورد استفاده در اخبار اقتصادی
  • تاکتیک‌های مورد استفاده در رسانه‌های بین‌المللی و جنگ اطلاعاتی
  • تاکتیک‌های دستکاری روانی در رسانه‌ها
  • تاکتیک‌های ارتباطات بحران و مدیریت افکار عمومی
  • تاکتیک‌های رسانه‌ای در جنگ سایبری و عملیات اطلاعاتی
  • تاکتیک‌های رسانه‌ای در اقتصاد و تجارت
  • تاکتیک‌های رسانه‌ای در تبلیغات و روابط عمومی

نکته مهم ؛ دانشجوی گرامی حتما به منبع و کتاب معرفی شده از سوی استاد خود دقت کنید تا دچار سردرگمی و اشتباه نشوید همچنین این فایل ( PDF ) فقط نمونه سوالاتی است که توسط جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی برای رفاه حال شما و بر اساس اهمیت هر فصل از کتاب ، طرح و پایگاه خبری رادیوکوهنورد در راستای رسالت رسانه ای درحوزه روابط عمومی (اطلاع رسانی) بر روی سایت خود منتشر نموده است

دانلود کتابچه راهنمای اهالی رسانه و روابط عمومی‌ها “تاکتیک‌های خبری”  PDF

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=19878