د٫ تیر ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کاربردها و نمونه‌هایی از استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی

1 دقیقه خوانده شده
استفاده از هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی چشم انداز اجتماعی را تغییر داده است. هوش مصنوعی می تواند برای کاربران عمومی، بازاریابان و خود پلتفرم مفید باشد. اما با چالش هایی نیز همراه است.
کاربردها و نمونه‌هایی از استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از فسا؛ این مقاله به تاثیر هوش‌مصنوعی بر رسانه های اجتماعی و چالشهای آن می‌پردازد.

هوش‌مصنوعی در حال ایجاد امواجی است که چگونه می تواند نحوه تعامل انسان ها و مصرف محتوای آنلاین را تغییر دهد.
جدیدترین کاربردهای هوش‌مصنوعی شامل هنر، متن و تولید صدای مصنوعی است. اما در حال حاضر در تعدادی از برنامه ها مانند شخصی سازی محتوا، مراقبت های بهداشتی، ناوبری و سیستم های تشخیص چهره استفاده می شود.

رسانه های اجتماعی از هوش‌مصنوعی برای افزایش شخصی سازی و کارایی و در عین حال ارائه محتوای مرتبط به کاربران استفاده می کنند. کاربردهای کلیدی استفاده از هوش‌مصنوعی در رسانه های اجتماعی شامل موارد زیر است:

 مدیریت تبلیغات
ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی به مدیریت و بهینه سازی تبلیغات کمک می کنند. این ابزارها معمولاً می توانند تغییرات تبلیغاتی را تجزیه و تحلیل و هدف قرار دهند و همچنین تقسیم بندی مشتریان را انجام دهند.
تجزیه و تحلیل، مرتب سازی و برچسب گذاری داده ها. ابزارهای مبتنی بر هوش‌مصنوعی مقادیر زیادی از داده های تولید شده توسط کاربر را برای اهداف تبلیغاتی و تعدیل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و برچسب گذاری می کنند.
 ارسال و زمان بندی خودکار
ابزارهای هوش‌مصنوعی می‌توانند با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی و ارسال محتوا در زمان‌های مشخص یا زمانی که بیشترین تعامل را دریافت می‌کنند، ادغام شوند.

• تولید محتوا
هوش‌مصنوعی مولد می تواند برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی با متن یا تصاویر یا ایجاد هشتگ برای یک پست توصیف شده برای یک حساب کاربری استفاده شود.
اینفلوئنسر مارکتینگ. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی تعیین می کنند که چه کسی بهترین تأثیرگذار برای تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی خاص است. اینفلوئنسرهای مختلف جمعیت‌شناسی هدف مخاطبان متفاوتی با دسترسی متفاوت دارند.
تعدیل محتوا ربات‌های مجهز به هوش‌مصنوعی داده‌ها را برای پیدا کردن و فیلتر کردن هرزنامه‌ها، محتوای ناقض دستورالعمل یا نامناسب حذف می‌کنند. ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند حساب هایی را که آن محتوا را پست می کنند ممنوع کنند.
توصیه های محتوا ابزارهای هوش‌مصنوعی می توانند محتوای ویدیویی، متنی یا تصویری را که کاربران ممکن است بر اساس محتوای مصرف شده قبلی دوست داشته باشند، توصیه کنند.
فیلتر کردن ویدیو هوش مصنوعی در نرم افزار تشخیص چهره به شناسایی ساختارهای چهره برای شناسایی کاربران یا فیلترهای بیش از حد ویرایش شده روی کاربر کمک می کند.

به عنوان مثال، توییتر از یک ابزار هوش مصنوعی برای تعیین اینکه چه محتوایی را برای جدول زمانی کاربر توصیه می کند، استفاده می کند. توییتر همچنین از IBM Watson و ابزارهای پردازش زبان طبیعی برای تعدیل پست‌های توهین‌آمیز استفاده می‌کند.

لینکدین از هوش‌مصنوعی برای کمک به تیم های استخدام کننده در نوشتن شرح شغل استفاده می کند.

مزایای هوش‌مصنوعی در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از سیستم‌ها استفاده می‌شود، اما محبوبیت ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند Dall-E، ChatGPT و Google Bard، باعث ایجاد مکالمات گسترده در مورد استفاده و توسعه مداوم آن شده است.

از مزایای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد یک چشم انداز رسانه های اجتماعی خوشایندتر برای شناسایی محتوای نفرت انگیز یا نامناسب.
جمع آوری احساسات مشتری برای یافتن نظرات یا پست های مثبت و منفی.
نمایش تبلیغات خاص به کاربرانی که به احتمال زیاد با یک نام تجاری درگیر هستند بر اساس داده های کاربر.
نمایش محتوای کاربرانی که ممکن است بر اساس پست‌ها، حساب‌ها یا لایک‌ها دوست داشته باشند، با هدف شخصی‌سازی بیشتر محتوا و بهبود تجربه کاربر.

خطرات هوش‌مصنوعی در رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی نیز سهم خود را از خطرات دارد. یکی از نگرانی‌های اصلی سوگیری هوش مصنوعی است، جایی که تصمیمات متعصبانه سیستمی به دلیل مفروضات ایجاد شده در فرآیند یادگیری ماشین گرفته می‌شود. فقدان کیفیت، عینیت و اندازه کافی بزرگ داده های آموزشی، همگی به تعصب هوش مصنوعی کمک می کنند. به همین ترتیب، انسان های مغرض ممکن است به طور ناخواسته الگوریتم های مغرضانه ایجاد کنند.
نگرانی دیگر ارتقای اتاق‌های اکو است، جایی که هزاران کاربر با یک نظر به اشتراک‌گذاری و تقویت یک دیدگاه یا باور خاص ادامه می‌دهند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با توصیه به محتوایی که کاربران به آن علاقه نشان می‌دهند، می‌توانند کاربران را در معرض محتوای مشکوک، مانند پست‌هایی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند، قرار دهند. این می تواند باورهای جانبدارانه را در کاربران تقویت کند.

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی نیز ممکن است داده‌هایی را از کاربران جمع‌آوری کنند که دیگران ممکن است آنها را مزاحم بدانند. به عنوان مثال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است داده‌های مربوط به سن، نام، مکان، فعالیت آنلاین و متاتگ‌های عکس کاربر را به منظور ایجاد یک تجربه تبلیغاتی هدفمندتر جمع‌آوری کنند.

با توجه به حجم محتوای ارسال شده در پلتفرم هایی مانند TikTok و YouTube، معمولاً از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تعدیل محتوا استفاده می شود. با این حال، این می‌تواند منجر به حذف نامناسب و محتوای نامناسب شود که از طریق شکاف‌ها می‌لغزد. به عنوان مثال، استفاده یوتیوب از تعدیل محتوای هوش مصنوعی زمانی منجر به حذف بسیاری از ویدیوهای نادرست شد که سازندگان پس از این واقعیت درخواست تجدید نظر کردند.

همچنین نگرانی در مورد انتشار دیپ فیک در رسانه های اجتماعی برای استفاده مخرب اجتماعی و سیاسی وجود دارد. یک بازیگر بدخواه می‌تواند تصاویر یا ویدیوهای تولید نادرست شخص دیگری را برای منافع سیاسی یا پولی پخش کند.

چگونه هوش‌مصنوعی در رسانه های اجتماعی بر مخاطبان تأثیر می گذارد؟

هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی بر کاربران نهایی، بازاریابان و شرکت های رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد.

شرکت های رسانه های اجتماعی از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهای زیر استفاده می کنند:

• محتوای متوسط
• مطالب را توصیه کنید
• مرتب سازی از طریق مجموعه داده های بزرگ.
• تبلیغات هدفمند
به طور معمول، هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به کار می‌رود، ابزارهایی را احاطه می‌کند که در پلتفرم قرار گرفته‌اند که بر ساده‌سازی فرآیندهایی مانند مدیریت حجم زیادی از داده‌ها یا هدف‌گیری تبلیغات بر اساس ترجیحات کاربر تمرکز دارند.

بازاریابان از ابزارهای هوش‌مصنوعی با رسانه های اجتماعی برای موارد زیر استفاده می کنند:

• زمان بندی محتوا
• ایجاد بخش مخاطب
• اینفلوئنسر مارکتینگ
• تشخیص لوگو برای نظارت بر کمپین های تبلیغاتی.
• مدیریت تبلیغات
• گوش دادن اجتماعی
ابزارهای هوش‌مصنوعی که بازاریابان استفاده می‌کنند شامل ابزارهای تبلیغاتی ساخته شده در پلتفرم یا ابزارهای شخص ثالثی است که با پلتفرم ادغام می‌شوند تا عملکردهای بیشتری را ارائه دهند، مانند تحلیل احساسات یا رقبا.

کاربران نهایی رسانه های اجتماعی معمولاً در سناریوهایی مانند موارد زیر با هوش مصنوعی تعامل دارند:

• برنامه ریزی محتوا و ارسال خودکار.
• نسل هشتگ
• تولید محتوای متنی یا ویدیویی
• چت ربات های هوش مصنوعی یکپارچه پلت فرم.
• فیلترهای ویدیویی

کاربران نهایی رسانه های اجتماعی با ابزارهای هوش مصنوعی که در پلتفرم رسانه های اجتماعی ساخته شده اند، تعامل دارند. این تعاملات می تواند شامل استفاده از فیلترهای ویدئویی برای تغییر ظاهر کاربر یا تعامل با یک ربات چت هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات باشد. کاربران نهایی همچنین می توانند از برنامه های شخص ثالث برای زمان بندی پست ها یا تولید محتوا برای ارسال استفاده کنند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=16987 

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *