ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کاراندیش روز خبرنگار را یادآور راست قامتان و آزادگان عرصه سخن و آگاهی بخشی دانست

1 دقیقه خوانده شده
کاراندیش روز خبرنگار را یادآور راست قامتان و آزادگان عرصه سخن و آگاهی بخشی دانست
علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز جمعه به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریک فرستاد و این روز را یادآور راست قامتان و آزادگان عرصه سخن و آگاهی بخشی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ کاراندیش در این پیام، روز هفدهم مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار و تقارن آن با عید غدیر خم را یادآور راست قامتانی دانست که در صدر اسلام و در طول تاریخ سیاسی و فرهنگی مسلمانان و آزادیخواهان جهان، منشاء افتخار و آزادگی و خدمات بی نظیر و ارزشمندی بوده اند.

وی، این روز را یادآور صارمی، میرافضلی، ساجدی و شهدای دیگری دانست که با علم و آگاهی به رسالت مقدس و حرفه ای خود، لحظات عمر خود را صرف آگاهی بخشی و عمل به رسالت بزرگ و ارزشمند خود کرده و لحظه ای در این مسیر درنگ را جایز ندانستند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هم سنجی خبرنگاران و پیروان راستین مولای متقیان حضرت علی (ع) با قلم به دستان فاقد اراده و آزادگی و سرسپردگان زر و زور و تزویر، مبارزه با پروپاگاندا و سردمداران بنگاههای سخن پراکنی بی پایه و پشتوانه را جزو رسالت حرفه ای اصیل این قشر فرهیخته و آگاهی بخش دانست و با تمسک به مولای متقیان حضرت علی (ع) بر پایمردی در انجام این مهم در دنیای آشفته کنونی تاکید کرد.

کاراندیش با اشاره به این رهنمود حضرت امام خمینی (ره) که “ˈشغل نویسندگی برای افراد شایسته یک واجب کفایی است” سنگینی رسالت حرفه ای خبرنگاران را از خبرنویسی و خبرنگاری صرف به تحلیل وقایع و فرآیندها و نویسندگی فرایند مدار بسط داد و ارزش اقدامات آنان در این عرصه را همچون فرایض دینی مهم و واجب توصیف کرد.

وی، آنها را الگوی حق پرستانی توصیف کرد که در راه تحقق این رسالت خطیر، از تحقیر و توهین و بی مهری ابایی ندارند و در راه عمل به وظایف خود در عرصه کارزار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در صحنه داخلی و بین المللی و در زمان جنگ و صلح، نه منافع شخصی و گروهی بلکه منافع ملی، منطقه ای و عدالت طلبی و حق طلبی را در صحنه های خرد و کلان سرلوحه کار خود می دانند.

تا باد چنین بادا

روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استانها

کاراندیش روز خبرنگار را یادآور راست قامتان و آزادگان عرصه سخن و آگاهی بخشی دانست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *