ج٫ تیر ۱۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

چگونه هوش مصنوعی برای یادگیری زبان کمک می‌کند؟

1 دقیقه خوانده شده
تا به حال چندبار تلاش کرده‌اید شاخ غول «یادگیری زبان» را بشکنید و نتیجه چیزی جز شکست و نارضایتی نبوده است؟
چگونه هوش مصنوعی برای یادگیری زبان کمک می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از آکادمی همراه؛ اگر جواب شما مانند نویسنده این مقاله، «زیاد» است، باید بگوییم ما تنها نیستیم و افراد بسیاری در تمام دنیا این شرایط را تجربه کرده‌اند و یکی از دلایل این اتفاق ناخوشایند را باید در نیافتن آموزگاری بیابیم که در زمان درست، در کنارمان نیستند تا همراه اشتیاق و هیجان ما برای یادگیری شوند و بتوانند خطاهای‌ ما  را گوشزد کنند.

در چنین شرایطی است که باید به حضور موثر معلم هوش مصنوعی برای یادگیری زبان خوش‌آمد بگوییم؛ آموزش‌دهنده‌ای که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، نکات سخت گرامری و کالوکیشن‌ها را می‌آموزد، موضوعات رایتینگ می‌دهد و بدون آنکه قضاوتی در کار باشد، نوشته‌ها را تصحیح می‌کند. حالا بیایید با این مقدمه امیدبخش به دنبال کشف جزئیات این تکنولوژی جدید برویم و یکبار برای همیشه یکی از مشکلات همیشگی خودمان را حل کنیم.

اهمیت یادگیری زبان با ارتباطات انسانی

هوش مصنوعی برای یادگیری زبان و تعاملات اجتماعی

اگر بخواهیم از دیدگاهی علمی به «یادگیری زبان» نگاه کنیم، باید به این موضوع تاکید کنیم که زبان گفتاری گسترده‌ترین شیوه ارتباط انسانی و فعالیتی با ذات اجتماعی است. این ادعا البته با شواهدی مانند تحقیق روی نوزادان و کودکان اثبات شده که تعامل اجتماعی بر ارتباطات انسانی و به‌ویژه یادگیری زبان جدید تأثیرگذار است. به عبارتی دیگر اگرچه امکان یادگیری یک زبان جدید به تنهایی وجود دارد، اما افراد و به ویژه بزرگسالان، زبان جدید را اغلب در محیط اجتماعی بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرند؛ برای مثال با حضور در محیطی که در آن معلم و فرد یادگیرنده وجود داشته باشد، با امکان تعامل مناسب انسانی، یادگیری زبان جدید متناسب با موقعیت‌های مختلف، آسان‌تر است و فرد می‌تواند سریع‌تر و عمیق‌تر موضوعات، کلمات و گرامرهای مربوطه را در ذهن مرتب‌سازی کند.

آیا هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، تعامل اجتماعی برقرار می‌کند؟

پیش از قدرت گرفتن هوش مصنوعی با وجود اپلیکیشن‌های تعاملی، پلتفرم‌های آنلاین ارائه درس، مترجمان آنلاین و منابع چندرسانه‌ای، رویکردهای سنتی یادگیری زبان تقویت و تجربیات یادگیری پویا و جذاب‌تر شده بود. بنابراین چنین پیشرفت‌های فن‌آوری دسترسی ما به منابع را بهبود داد‌ه و به زبان‌آموز کمک کرده بود در هر زمان و مکانی و شاید مهم‌تر از آن، به شیوه‌ای سرگرم‌کننده یادگیری زبان جدید را تمرین کند.

حالا با وجود هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، آموزش زبان به شیوه دیگری هم متحول شده است. این فناوری‌ها همانند یک معلم کارآزموده الگوهای یادگیری فردی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، سطح مهارت زبان‌آموزان را ارزیابی و درس‌ها را بر اساس آن تنظیم می‌کنند. همچنین تمرین‌ها را متناسب با نقاط قوت و ضعف هر فردی، شخصی‌سازی می‌کنند. در نهایت همه این موارد را می‌توانید در یک تعامل دو طرفه اجرا کنید و با وجود چت‌بات‌ها، ابزار تعاملی همیشه در دسترس را برای خودتان مهیا کنید.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که زمان کافی برای رفتن به کلاس‌های یادگیری زبان ندارید  یا نمی‌توانید به طور متوالی هزینه ترم‌های مختلف را بپردازید و از طرفی قانع شده‌اید که تاثیر محیط بر یادگیری بسیار زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از حضور هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی غافل نشوید، چرا که مانند معلم مهربان، دلسوز و بسیار توانمند در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده آموزش به شماست.

مزایای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

مزایای هوش مصنوعی برای یادگیری  زبان

هنگامی که بتوانید از سایت هوش مصنوعی برای یادگیری زبان به شکل صحیحی کمک بگیرید، مزایای زیادی در اینکار انتظار شما را خواهند کشید. برخی از مهم‌ترین آنها را در ادامه لیست کرده‌ایم:

۱.    شخصی‌سازی و یادگیری تطبیقی

همه ما با سرعت یکسان یاد نمی‌گیریم، بنابراین هوش مصنوعی مسیرهای یادگیری شخصی‌سازی شده را متناسب با نیازهای فردی شما فعال می‌کند. به عنوان مثال، یک پلتفرم یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند دشواری درس‌ها را بر اساس سطح مهارت و ضعف زبان‌آموزی شما تنظیم، تمرین‌ها را مشخص و محتوای آموزشی مورد نظر را توصیه کند و در عین‌حال، استراتژی‌های آموزشی را برای بهینه‌سازی تجربه یادگیری برای هر کدام از شما تطبیق دهد.

۲.    بازخورد و ارزیابی در زمان واقعی

با هوش مصنوعی برای آموزش زبان انگلیسی، شما به عنوان یک زبان‌آموز می‌توانید بازخورد فوری در مورد تلفظ، گرامر و استفاده از واژگان دریافت کنید. به عنوان مثال، برنامه‌های یادگیری زبان مبتنی بر AI، می‌توانند برای ارزیابی زبان گفتاری و ارائه اصلاحات یا پیشنهادات فوری مفید باشند و باعث بهبود مستمر ‌شوند.

۳.    گیمیفیکیشن و تجربیات فراگیر

هوش مصنوعی عناصر گیمیفیکیشن را در یادگیری زبان ادغام کرده و آن را جذاب، سرگرم کننده و فراگیر می‌کند. برای مثال، اپلیکیشن‌ها از ویژگی‌های بازی مانند آزمون‌ها، چالش‌ و پاداش‌ها برای ایجاد انگیزه در زبان‌آموز و حفظ علاقه شما به تمرین زبان استفاده می‌کنند.

۴.    غلبه بر چالش‌های رایج یادگیری زبان

هوش مصنوعی به چالش‌هایی مانند ترس و اضطراب از صحبت کردن به خوبی پاسخ می‌دهد؛ به عبارتی دیگر چت بات‌ها محیطی بدون قضاوت را فراهم می‌کنند که در آن شما به عنوان زبان آموز می‌توانید مهارت‌های مکالمه را بدون تردید تمرین کنید. علاوه بر این، اپلیکیشن هوش مصنوعی برای یادگیری زبان به درک مطلب بهتر کمک می‌کند و مشکلات زبانی را در حین یادگیری برطرف می‌کند.

۵.    در دسترس بودن و انعطاف پذیری

این ویژگی بدون شک یکی از مزایای اصلی هوش مصنوعی برای آموزش زبان است. یعنی به صورت شبانه‌روزی در دسترس شماست و اجازه می‌دهد تا در هر زمانی که راحت هستید، مطالعه و تمرین کنید. به این ترتیب، معلم‌های مجازی یا چت ربات‌ها در هر زمان در دسترس هستند و برای افرادی با برنامه‌های شلوغ یا مناطق زمانی متفاوت، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنند.

بنابراین، هوش مصنوعی بر یکی از بزرگترین موانع یادگیری زبان به ویژه برای بزرگسالان غلبه می کند: پایبندی به برنامه کلاس درس.

۶.    حس ایجاد ارتباط

هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند محیط تعاملی برای یادگیری زبان را شبیه‌سازی کند؛ جایی که بتوانید با یکدیگر تعامل داشته باشید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و با یکدیگر همکاری کنید تا با ایجاد یک محیط حمایتی و اجتماعی، فرایند یادگیری زبان را آسان‌تر کنید.

حالا که با اهمیت یادگیری زبان و هوش مصنوعی بیشتر آشنا شدیم و مزایای یادگیری با AI، ما را بیشتر از همیشه برای استفاده از این ابزار قدرتمند قانع کرد، بیایید با همدیگر چند مورد از این ابزارها را بررسی کنیم:

معرفی چند ابزار رایگان هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

معرفی چند ابزار رایگان هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، بیش از ۳.۳ میلیارد نفر در دنیا می‌توانند به زبانی غیر از زبان مادری صحبت کنند، پس بهتر است زودتر دست به کار شویم و با ابزارهای زیر، ما نفرات بعدی این آمار باشیم. این اپلیکیشن‌‌ها می‌توانند در بهبود مهارت‌های شنیداری، ارتباط موثر برقرار کردن، خواندن و نوشتن به زبان‌های مختلف کمک کنند:

اپلیکیشن TalkPal

اپلیکیشن هوش مصنوعی برای یادگیری زبان تاک پال

TalkPal مجهز به هوش مصنوعی GPT از بهترین معلم زبان‌هاست که بر پایه AI نیاز شما به یادگیری زبان را بهبود می‌دهد. با تاک پال می‌توانید در مورد موضوعات جالب، نامحدود و به صورت نوشتاری یا شفاهی چت کنید. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران با درک سطح مبتدی و کسانی که مایل به بهبود مهارت‌های خود هستند، کمک می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به هر کدام از سطح‌های A2، B1، B2، C1 یا C2 از زبان مسلط ‌شوید، تاک پال در خدمت‌گذاری حاضر خواهد بود.

مزیت دیگر این ابزار هوش مصنوعی برای یادگیری زبان آن است که می‌تواند دانش شما را بهبود داده و در عین حال به شما در بهبود مهارت‌های زبانی کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید در مورد رشته‌های علمی دشوار یا مسائل حقوقی به زبانی که یاد می‌گیرید، صحبت کنید. در نهایت پاسخ‌های تولید شده شخصی‌سازی می‌شوند و این ابزار به معلم بهتری تبدیل می‌شود و به مرور زمان تسلط و علاقه شما را درک می‌کند.

این اپلیکیشن هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، از انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.

ابزار دوم؛ Praktika

سایت یادگیری زبان انگلیسی هوش مصنوعی praktika 

Praktika از طریق اپلیکیشنی که از آواتارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تمرین مکالمه انگلیسی تعاملی استفاده می‌کند، تجربه یادگیری زبان فراگیر را ارائه می‌دهد. این ابزار برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند تمرکز کنند و مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود را بهبود بدهد، ایده‌آل است. بنابراین شما می‌توانید با آواتارهای هوش مصنوعی، مکالمه انگلیسی را تمرین کنید.

همچنین این برنامه به شما بازخورد فوری و پس از جلسه می‌دهد تا به شما در درک و رفع ایرادات کمک کند و دارای بیش از ۱۰۰۰ درس و شخصیت برای تمرین موضوعات مختلف است. بهترین بخش این ابزار هوش مصنوعی برای یادگیری زبان هم مشاهده پیشرفت به کمک شکل است که انگیزه شما را برای ادامه دادن یادگیری بیشتر می‌کند و نقش یک گیمیفیکیشن را دارد.

این برنامه روی پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است.

اپلیکیشن سوم؛ GPTionary

داشتن همراهی مانند فرهنگ لغت برای یادگیری زبان ضروری است و اینجاست که GPTionary می‌تواند با پایه هوش مصنوعی شما را برای استفاده قانع کند. در حالی که یک فرهنگ لغت معمولی معنای یک کلمه را به شما می‌دهد، اما GPtionary طوری معنای کلمات را برای شما بیان می‌کند که به راحتی در ذهن شما حک می‌شود. البته باید بتوانید سوالات درست از آن بپرسید.

اپلیکیشن چهارم؛ Soofy

سایت هوش مصنوعی برای یادگیری زبان soofy

سوفی با تمرکز روی تمرین و سناریوهای واقعی زندگی، یک تجربه یادگیری نوآورانه را ارائه می‌دهد. بنابراین کاربران می‌توانند مهارت‌های تلفظ، نوشتن و مکالمه را در زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی، روسی، ژاپنی، چینی، ترکی و انگلیسی بهبود بخشند. این ابزار هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، شما را با مهارت‌های زبانی عالی، از نوشتن مقاله و توصیف تصاویر گرفته تا ایجاد بحث با هوش مصنوعی، مجهز می‌کند. این ابزار همچنین دارای ویژگی «اصطلاحات روزمره» است تا به بتوانید بانک واژگان خود را گسترش داده و به روز نگاه دارید.

ابزار آخر؛ ChatGPT

شاید در حال حاضر بتوان بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را چت بات محبوبی به نام ChatGPT دانست که می‌تواند پاسخ‌های مختلفی را در طیف گسترده‌ای از زبان‌های مختلف تولید کند و حتی در یک مکالمه بین زبان‌های مختلف جابجا شود. اما این هوش مصنوعی برای یادگیری زبان چطور همراه شما خواهد بود؟ در ادامه جزئیات کاملی از آن را ارائه کرده‌ایم:

اما پیش از ورود به بحث این هوش مصنوعی، این نکته را از یاد نبرید:

یادگیری واژه‌های جدید

یادگیری واژه های جدید با خوش مصنوعی چت جی پی تی

برای یادگیری واژگان مرتبط با موضوعی که در حال مطالعه هستید، می‌توانید از چت جی پی تی استفاده کنید و بعد از آن، واژه‌ها را در قالب تعاملی با ChatGPT تمرین کنید.

درخواست ترجمه

هوش مصنوعی برای یادگیری زبان و ترجمه مطالب با chatgpt

می‌توانید از ChatGPT بخواهید جملات را برای شما ترجمه کند. همچنین می‌توانید از او بخواهید که منتخبی از ترجمه‌های جایگزین را ارائه دهد تا ببینید چگونه می‌توان ایده‌های مشابه را به روش‌های مختلف بیان کرد. این کار می‌تواند به شما در تشخیص الگوها کمک کند، بنابراین درک شما از زبان را بهبود بدهد.

توضیح یک جمله با مثال

ترجمه جملات با مثال با هوش مصنوعی chatgpt برای یادگیری زبان

می‌توانید از ChatGPT بخواهید ساختار یک جمله را برای شما توضیح دهد یا کلماتی را که استفاده می‌شوند، به عنوان بخش‌های خاصی از گفتار برچسب‌گذاری کند. همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید جزئیات بیشتر درباره تک تک کلمات را برای شما مشخص کند.

توضیح گرامر و کاربرد

هوش مصنوعی برای یادگیری زبان گرامر 

فرض کنید متوجه نمی‌شوید که چرا موضوع اغلب در جملات انگلیسی حذف می‌شود. بنابراین می‌توانید از هوش مصنوعی یادگیری زبان انگلیسی ChatGPT بخواهید که قوانین و مفاهیم گرامری خاص را برایتان با آوردن مثال‌های مختلف توضیح دهد.

ایجاد تمرینات شخصی

چت جی پی تی برای ایجاد تمرینات شخصی یادگیری زبان جدید

همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید در مورد یک موضوع، تمرین‌های شخصی‌سازی شده به شما ارائه دهد. برای مثال وقتی که نکته گرامری خاص را از او یاد گرفتید، حالا از این AI بخواهید چند تمرین برای شما فراهم کند و پس از حل آن توسط شما، نتایج را برایتان مشخص کند.

البته به خاطر داشته باشید که ChatGPT همیشه قابل اعتماد نیست. ممکن است تمرینی که به این روش تولید می‌شود با خطا همراه باشد یا ممکن است با توجه به پیچیدگی درخواست شما، دقیقاً مطابق با آنچه خواسته‌اید نباشد.

استفاده از ChatGPT به عنوان شریک مکالمه

یادگیری زبان جدید با شریک مکالمه chatgpt

شما می‌توانید از ChatGPT به عنوان یک همراه مکالمه مجازی هم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید تمرین مکالمه بخش کلیدی یادگیری زبان است و داشتن یک شریک مجازی که بتوانید در هر زمانی با او تمرین کنید، فوق‌العاده مفید است. علاوه بر آن، با نصب کردن این اپلیکیشن روی گوشی می‌توانید به راحتی به صورت صوتی با آن مکالمه کنید و  کیفیت مکالمه  خود را بهبود دهید .

درخواست عبارات رایج

یادگیری عبارات جدید زبان با هوش مصنوعی

برای اینکه مکالمه شما طبیعی‌تر به نظر برسد، درک عبارات و اصطلاحات رایج مهم است. پس می‌توانید از این AI بخواهید که مثال‌ها و تعاریفی از عبارات رایج در زبان‌های مختلف را ارائه کند.

تمرین تلفظ

یادگیری تلفظ کلمات جدید با هوش مصنوعی 

اگرچه ChatGPT یک ابزار مبتنی بر متن است، اما می‌توانید با درخواست از آن برای تبدیل یک جمله به الفبای آوایی بین‌المللی، اطلاعاتی در مورد تلفظ به دست آورید. حتی اگر الفبای آوایی بین‌المللی را درک نمی‌کنید، می‌توانید از او بخواهید که تلفظ متن را به روش دیگری برای شما توضیح دهد.

ایجاد یک برنامه درسی

گرفتن برنامه درسی با chat gpt برای یادگیری زبان

مطمئن نیستید که در یادگیری زبان خود چه چیزی را باید در اولویت قرار دهید؟ پس به سراغ ChatGPT بروید و از او بخواهید یک برنامه درسی شخصی‌سازی شده بر اساس سطح زبان و اهداف شما ایجاد کند.

چطور یادگیری را شروع کنید؟

اگر مایلید از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان جدید دیگری استفاده کنید، کار دشواری پیش‌روی شما نیست؛ می‌توانید با توجه به اطلاعات و ابزارهایی که در این متن معرفی کردیم، گام اول را بردارید. فقط کافی است این ابزارها را روی سیستم یا گوشی موبایل خود دانلود کنید و به پایداری و پیوستگی در یادگیری متعهد بمانید.

آیا از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید؟

در این نوشته تلاش کردیم علاوه بر بررسی اهمیت یادگیری زبان جدید در تعاملات اجتماعی، از نقش پررنگ هوش مصنوعی برای یادگیری زبان صحبت کنیم؛ مزایای آن را بررسی و ۶ ابزار مهم و رایگان را به شما معرفی کنیم  با توجه به سلیقه شخصی خود یک یا چند مورد از آنها را استفاده کنید.

اما در پایان می‌خواهیم یک غافلگیری ویژه هم برای شما داشته باشیم. ما در آکادمی همراه، تلاش کرده‌ایم به‌روزترین اطلاعات و آموزش‌ها را در حوزه هوش مصنوعی فراهم کنیم؛ بنابراین اگر علاقمندید از قافله یادگیرندگان AI عقب نمانید و با دیدن این دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی، خودتان به یکی از افراد پیشرو در این راه تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم این دوره‌های یادگیری را تهیه کنید و با کمک گرفتن از خود هوش مصنوعی فرایند یادگیری‌تان را آسان‌تر کنید.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=17087

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *