چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

چاپ دوم کتاب رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
چاپ دوم کتاب رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران منتشر شد

چاپ دوم و یراست دوم کتاب « رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران»، نوشته دکتر امیدعلی مسعودی، از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛ کتاب حاضر حاصل پژوهشی علمی است که در باره آینده الکترونی رسانه‌های جدید و نظارت الکترونیکی در ایران انجام شده است و یافته‌های آن واقعیت‌هایی را درباره نظارت، کنترل و سانسور در جامعه اطلاعاتی پیش‌بینی کرده است.

در این پژوهش بیان شده است که تحولات فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و هوش مصنوعی و الگوریتم ، به‌ویژه پدیده جدید بلاک‌چین امکانات تازه‌ای را در تبادل حجم وسیع‌تری از داده‌ها برای کاربران، بدون نظارت دولت فراهم کرده است که در پی آن  مسئله حکمرانی دولت‌ها و عدم توانایی آنان در نظارت و کنترل داده‌ها مطرح می‌شود.

نویسنده در این کتاب  بیان می‌کند که با وجود رسانه‌های جدید  و غیر قابل کنترل بودن آنها آینده نظارت الکترونیکی در ایران چگونه خواهد بود؟ و در سال‌های پیش رو اعمالی چون خود نظارتی و دگرنظارتی باتوجه به نقش دولت‌ها در سال‌های گذشته چگونه رقم خواهد خورد؟

کتاب « رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران» که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ منتشر شده بود، هم‌اکنون چاپ دوم آن با ویراستی جدید منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. در این کتاب تلاش می‌شود تا نقش سیاست، فرهنگ و ارتباطات بیش از گذشته برای برنامه ریزان نظارت الکترونی و صاحبان رسانه‌ها مشخص شود.

کتاب یاد شده از هفت فصل با موضوعات زیر تشکیل شده است:

فصل اول، به آینده خوش آمدید!

فصل دوم، نظام بزرگ‌تر در خدمت نظام کوچک‌تر

فصل سوم، دو روی یک سکه (مبانی نظری)

فصل چهارم، روش‌شناسی تحقیق (روش دلفی)

فصل پنجم، آینه آینده (یافته‌های تحقیق)

فصل ششم، بحر در کوزه (خلاصه، نتیجه‌گیری، و پیشنهادها)

فصل هفتم، فردا دنیای دیگری است

چاپ دوم کتاب « رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران» در قطع رقعی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۳۰۸ صفحه، خرداد ماه سال ۱۳۹۹ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و به بازار عرضه شده است.

خبر از: لیلا نوری

چاپ دوم کتاب رسانه‌های جدید و آینده‌نگری نظارت الکترونی در ایران منتشر شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *