ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ویژگی های خبرنگار انقلابی

1 دقیقه خوانده شده

سلاح خبرنگار انقلابی؛ قلم و دوربینی است که در کنار تعهد و تخصصی که دارد در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی می‌کوشد تا مردم را نسبت به خدمات و اقدامات مسئولین دلگرم و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین و دشمنان را با سلاح خود دوربین و قلم ناامید سازد.

خبرنگار انقلابی، قلم و دوربینی است در کنار تعهد و تخصصی که دارد  در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی می‌کوشد تا مردم را نسبت به  خدمات و اقدامات مسئولین دلگرم و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین و دشمنان را با سلاح خود دوربین و قلم ناامید سازد.

بسم الله الرحمن الرحیم
نون و القلم و ما یسطرون
۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل طالبان که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، بهانه ای شد تابه دست ؛ قلم  گرفته و چند سطری را در خصوص وظیفه و رسالت یک خبرنگار انقلابی به خصوص در گام دوم انقلاب گوشزد خود کرده و یادآوری کنم:

در دنیای امروز که رسانه حرف اول را میزند یک خبرنگار انقلابی در انعکاس به موقع اخبار ضمن رعایت اصول و حرفه خبرنگاری که امری بدیهی است ؛ نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام اسلامی در گام دوم انقلاب می تواند ایفا کند.
فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی
« خبرنگاری و خبرگزاری یک حرفه با ارزش است» نشان از جایگاه مقدس و والایی دارد که گرچه تاکنون آنگونه که شایسته و بایسته است جایگاه و حقوق خبرنگاران ادا نشده است، اما خبرنگاران انقلابی را از رسالتی که بر عهده دارند ذره ای عقب ننشسته و در عرصه های مهم انقلاب اسلامی در جهت تشویق و ترغیب مردم و مشارکت آنان در برنامه های نظام اسلامی تلاش وافر نموده‌اند که گرچه لازم بوده اما آن را به شخصه کافی نمی دانم. خبرنگار انقلابی خبرنگاری است که جامعه و اجتماع را بسوی صفات و ویژگی ها و ارزش های انقلاب اسلامی و نظام ارزشی هدایت می کند و در راه رسیدن به این هدف مهم ؛  تمام ابزار خود را بکار می‌گیرد.
سلاح خبرنگار انقلابی؛ قلم و دوربینی است که در کنار تعهد و تخصصی که دارد با ویژگیها و خصوصیاتی که نیز داراست از قبیل عدل ؛انصاف؛ صداقت؛ شجاعت ؛ایثار و؛ گذشت و … در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی می‌کوشد تا مردم را نسبت به  خدمات و اقدامات مسئولین دلگرم و دستاوردهای نظام اسلامی را تبیین و دشمنان را با سلاح خود دوربین و قلم ناامید سازد.

خبرنگار انقلابی با پرهیز از جانب داری و سیاست زدگی؛ بی طرفی کامل و فارغ از همه سلایق سیاسی با شفاف سازی موضوعات و با کشف حقایق با انعکاس بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه می شود و با مطالبه گری که دارد موجب تکاپو و حس امیدواری در بین مردم نیز می گردد چراکه دانستن آنچه که در جامعه رخ می دهد  بر عهده خبرنگاران بوده و مردم نیز حق دارند جامعه ای پویا داشته باشند و نسبت به تحولات آن آگاه باشند زیرا که مبانی و اصول ارزشی انقلاب اسلامی ما نیز بر مبنای آگاهی بخشیدن بوده است .
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛تحقق آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری ؛زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای اصحاب رسانه از دیگر وظایف و رسالت‌های یک خبرنگار انقلابی است که در تحقق این اهداف باید تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذار نباشد.

سید حسن حسینی نوده
مدیر روابط عمومی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)
۱۳ مرداد ۹۹

منبع: خبرگزاری حوزه

ویژگی های خبرنگار انقلابی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *