پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وقت رسانه است

1 دقیقه خوانده شده
فضای اجرایی کشور تغییر یافته و تلاش برای رسیدن به آرمان ها و مطلوب های انقلاب اسلامی در مسیری جدید قرار گرفته است. امروز با خواست و اراده مردم، سکان داری مدیریت کشورمان در ابتدای قرن جدید خورشیدی به دولتی مردمی محول شده و امیدهایی در دل مردم در حال جوانه زدن است. رشد این امیدها و تبدیل شدن آن به حرکت ها و تحول های مردمی وابستگی بسیار جدی به اتخاذ سیاست های حرفه ای ،هدفمند و نظامند در حوزه رسانه دارد.
وقت رسانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ رشد و توسعه و گسترش روزافزون رسانه ها، خصوصا شبکه های اجتماعی و فضای مردمی شده اطلاع رسانی ایجاب می کند که دولت سیزدهم با اتخاذ راهبردهای موثرتر، مردمی تر و عمومی تر درباره روابط عمومی و ارتباطات، مسیر ارائه خوراک به افکار عمومی را هموار و تسهیل کند. این فضای رسانه ای مردمی، می باید در دور محور سلبی و ایجابی به طور همزمان فعال بوده و با خروج از میادین اطلاعاتی و ارتباطاتی انفعالی، فعال شود.

انفعال، فروبستگی و مواضع صرفا تدافعی نمی تواند در دنیای رشد یافته ارتباطاتی و اطلاعاتی کنونی مجالی برای ارائه توانایی ها، توانمندی ها، موفقیت ها ،آسیب شناسی  ها و نقدها نسبت به دور جدید مدیریت اجرایی کشور باشد. اکنون با ورود دستگاه اجرایی به فازهای عملیاتی، باید رسانه را بیش و پیش از هرزمان دیگری جدی گرفت و به خلاقیت ها، تخصص ها و فرم های نوین اطلاع رسانی میدان داد. دولت سیزدهم با عنوان دولت «قوی و مردمی» می تواند از رسانه به عنوان بازوی توانمند ارائه کارایی ها و موفقیت های خود بهره جدی ببرد. همچنین باید مجال طرح ضعف ها و نقدها را نیز در همین فضا مهیا کرد. بویژه که رییس دولت سیزدهم به صورتی رسمی اعلام کرده :
«دولت از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کند. چراکه نقد منصفانه باعث رشد و ارتقاء امور در کشور است. مدیران اجرایی باید آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند.»

یکی از کارهای بسیار مهمی که امروز در دستور کار نظام سلطه است ، تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی به کشور ماست. امروز این تهاجم، اوج تهاجم فرهنگی است. بسیاری از هدفهای استکبار جهانی در زمینه‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌یپ ای متوجه به ماست؛ ما باید در مقابل اینها خود را مجهز کنیم.بر اساس رهنمودهای مقام عظمای ولایت : رسانه‌ی ما، هم باید ناظر باشد به خنثی کردن کار دشمن در داخل، هم باید ناظر باشد به ضربه‌زدن به دشمن در فضای عمومی. ما یک مأموریتِ محوری برای رسانه‌ی ملی قائل هستیم، که الزاماتی دارد و این مأموریت ملی اهداف کلانی را هم با خودش همراه دارد. به‌نظر ما آن مأموریتِ محوری عبارت است از «مدیریت و هدایت فکر»، «فرهنگ»، «روحیه»، «اخلاقِ رفتاری جامعه»، «جهت دهی به فکر و فرهنگ عمومی» ، «آسیب‌زدایی از فکر و فرهنگ و اخلاق جامعه»، «تشویق به پیشرفت – یعنی روحیه‌دادن »- و « زدودن احساس عقب‌ماندگی».

تغییر ریل اطلاع رسانی از وضعیت انفعالی به موقعیتی فعال و نظام مند می تواند بستر ساز رشد و توسعه آگاهی ها نسبت به دولت سیزدهم باشد و همین آگاهی های معتبر خواهد توانست تا امیدها را شکوفاتر کرده و زمینه ساز شکل گیری تحول های مردمی – انقلابی در ماه ها و سالهای پیش رو باشد. توجه و دقت در قوت رسانه ای و تکیه بر روحیه ای انقلابی و فعال در حوزه اطلاع رسانی  می تواند نه تنها سازمان و ساختار اجرایی کشور، بلکه نظام جمهوری اسلامی را در جهت نیل به اهداف عالیه خود یاری دهد، چه آنکه قوه مجریه و ساختار دولت، پیشانی و تابلوی تمام نمایی از جمهوری اسلامی ایران است.

غلامحسین اسلامی فرد

وقت رسانه است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *