ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وعده‌های رسانه‌ای دولت فقط مختص به روز خبرنگار است

1 دقیقه خوانده شده

سیدصلاح حسنی یکی از خبرنگاران فعال در بانه گفت: اگر خبرنگاری از پنج سال سابقه کار برخوردار باشد می‌تواند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شود اما سؤال این است که چرا پنج سال سابقه کار باید مشمول بیمه تأمین اجتماعی شود؟ چرا از یک سال یا دو سال نباید از بیمه استفاده ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از راه دانا؛ خبرنگاران سنگرسازان بی‌سنگرند که از مشکلات همه می گویند و می‌نویسند و غمخوار همه می‌شوند، اما خود غمخواری ندارند. همیشه حرف دیگران را سرد دست گرفته‌اند اما خودشان فراموش شده‌اند و جامعه هم گمان ندارد که این صداهای بلند هم جزئی از پیکره اجتماع اند که جملگی گرفتاری های خاص خود را دارند. برخی خبرنگاران دارای بدترین شرایط و وضعیت زندگی هستند و دولت باید شرایط مطلوبی را برای این قشر فراهم کند تا با خیال آسوده قلم فرسایی کنند.

سیدصلاح حسنی یکی از فعالان حوزه رسانه با اشاره به وعده های دولت در خصوص بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران گفت: هر چند مسئولان انکار می کنند ،که مشکلی در زمینه بیمه اجتماعی خبرنگاران وجود ندارد اما بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که متاسفانه وجود تبصره‌هایی در این قانون موجب شده تا تمامی خبرنگاران از بیمه مناسب برخوردار نشوند.
مُطَلب صالحی یکی از خبرنگاران فعال در بانه با بیان وعده های دولت در خصوص مسکن میگوید: یکی از بزرگترین مشکلات خبرنگاران نبود مسکن است ،هدف طرح مسکن ملی خانه‌دارشدن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است اما شرایطی از نظر مالی در این طرح در نظر گرفته شده که متأسفانه اقشار هدف توانایی استفاده از این طرح را ندارند، نکته قابل توجه  این است که این طرح برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بدون نیاز به مساعدت مسئولان، اهالی رسانه می‌توانند در طرح مسکن ملی شرکت کنند.
وی می گوید: وضع جسمی خبرنگاران هم در معرض خطر است، بیماری های چشم وخطرات امواج ، در شرایط کنونی ویروس کرونا و …. خبرنگاران برای تهیه گزارش میدانی به محل رویداد یا واقعه خاصی می روند و خود را به مخاطره می اندازند و نه هزینه حمل ونقل به آنها داده می شود و نه ماسک و تهیه ماسک به عهده خودشان بوده است.
خانم طلایی از خبرگان برجسته بانه می گوید: همه این سختی‌ها به یک چیز می‌ارزد؛ آنهم پیگیری مشکلات مردم که گاهی اوقات هم به حل مسائل افراد از جمله بیماران می‌انجامد، البته گاهی هم مشکلات را انعکاس می‌دهیم اما برخی مسئولان به روی مبارک هم نمی‌آورند!
وی می گوید: دسته‌ای از آنها هم به محض انتشار مطلب در سایت عکس‌العمل نشان می‌دهند و خود ویا کارشناس روابط عمومی آنها تماس می‌گیرند که فقط ابراز گله مندی کنند و مشکل را انکار کنند ،برخی روابط عمومی‌ها انگار فقط قاصد رئیس و رؤسا برای تکذیب اخبار هستند که بیشتر از نیم ساعت در یک تماس صحبت می‌کنند تا مطلبی که کاملا مستند است و از زبان مردم به عنوان مشکل مطرح شده را رد کنند.
طلایی می گوید: این قبیل تماس‌ها گاهی انقدر طولانی می‌شود که به خودم می‌گویم کاش به جای اینهمه چانه زنی برای انکارمشکلات، مدیران وکارشناسان روابط عمومی‌های استان و شهرستان بیشتر به دنبال شناسایی نقاط ضعف سازمان خود در ارائه خدمات به مردم بودند.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=4123

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *