پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کرونا را می توان از طریق افکارعمومی مدیریت کرد

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کرونا را می توان از طریق افکارعمومی مدیریت کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کرونا را یک مساله اجتماعی عنوان کرد که می توان از طریق افکار عمومی و اجتماعی مدیریت کرده و پیش بُرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدعباس صالحی در حاشیه نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، رسانه‌های کشور نیز سهم قابل توجهی در اطلاع رسانی، اقناع و هم در مشارکت وسیع اجتماعی داشته و دارند.
وی با اشاره به جزئیات نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا، گفت: در نشست امروز علاوه بر مروری بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و کارکردهای کمیته اطلاع رسانی، تاکید بر این بود که چگونه می‌شود نقش اطلاع‌رسانی و اقناع اجتماعی را در مسیر آینده تقویت و تکمیل کرد.
صالحی همچنین با بیان این که رسانه‌ها در ادامه راه سهم بسیار مهمی را می‌توانند در اطلاع‌رسانی،‌ فرهنگ‌سازی جلوگیری و مقابله با ادامه شیوع کرونا ایفا کنند، خاطرنشان کرد: کرونا یک مساله اجتماعی است که از طریق افکار عمومی و اجتماعی می‌توان مدیریت کرده و پیش بُرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هم اکنون در شرایط خاصی هستیم که هم درگیر بیماری کرونا و هم مقایسه‌های کشور با فضاهای بیرونی وجود دارد، تصریح کرد: باید توانمندی فرهنگ و قدرت ملی خود را از طریق مقابله با این ویروس نشان دهیم.
وی ادامه داد: شرایطی که در هفته گذشته و این هفته داشتیم نشان‌دهنده این است که مردم وقتی به نقطه‌ای می‌رسند که حس کنند این مشارکت ضرورت دارد همراهی‌ حداکثری را داشته و همراه همگام می‌شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از تلاش‌ها و زحمات رسانه‌ها در انعکاس و اطلاع‌رسانی اخبار کرونا و پیرامون آن از ابتدا تاکنون تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است، با شیوع کرونا در ایران، در خارج از کشور جریان رسان‌ ای علیه کشورمان ایجاد شد که فضای ابهام و تهدید را تقویت می‌کرد از این رو معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این جو و فضا وارد میدان مقابله با کرونا شد.
دوم بهمن سال ۹۸ جلسه‌ای با رسانه‌ها برگزار و آنها توجیه شدند. بلافاصله کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر و اتاق خبر ۲۴ ساعته برای این کار تشکیل داد که حجم گسترده‌ای از اطلاعات در آن منعکس و به گردش درآمد.
در اتاق خبر با تاکید بر توجه به مرجع اطلاعات، مقابله با شایعات، واگذار کردن کار به رسانه و هدایت رسانه‌ای (اقناع و مشارکت مردم در مقابله با کرونا) عمل تاکنون با موفقیت انجام و همچنان با جدیت ادامه دارد.
با گذشت حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و تشکیل کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا ،جریان تولید محتوا به صورت ۲۴ ساعته در این اتاق در حال کنشگری و واکنش گری است.
اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا هر چند روز در یکی از دستگاههای اجرایی عضو تشکیل جلسه داده و پیرامون مسائل مختلف به ویژه موضوع کرونا به بحث و تبادل نظر می پردازند. و در نهایت تصمیماتی به  تصویب می رسانند. نشست امروز اعضای این ستاد امروز در وزارت کشور برگزار شد. این ستاد همچنین در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکیل جلسه داده است.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=4010

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *