ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: چرا انسداد «وی‌چت» در ایران ادامه‌دار شد؟

1 دقیقه خوانده شده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جزئیاتی خبر داد که منجر به انسداد پیام‌رسان «وی‌چت» در ایران شد و آن‌ها را از ادامه همکاری منصرف کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: چرا انسداد «وی‌چت» در ایران ادامه‌دار شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ «محمدجواد آذری جهرمی» در کانال تلگرامی خود با بیان این‌که «پرداختن به موضوع مهم حکمرانی سایبری،  ضرورتی است که امروز در صدر توجهات بسیاری از کشورهاست» افزود: برای کمک به دست‌اندرکاران فعال در این عرصه، لازم دیدم برخی تجربیات و مشاهداتم را به اشتراک بگذارم تا در مسیر این کار خطیر در صورت ضرورت به آن‌ها توجه شود و در ادامه به برخی از آنان خواهم پرداخت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اواخر سال ۹۲ و مدتی پس از انسداد «وی‌چت» چینی در ایران توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گروهی برای مذاکره با این شرکت، مامور سفر به «چین» شدند. پس از ملاقات با مدیران شرکت Tencent، متوجه شدند این تیم چندمین گروه است که از سوی ایران با این شرکت تماس گرفته است.

جهرمی با بیان این‌که چند نکته از سوی شرکت Tencent مطرح شد، افزود: مورد ابتدایی این بود که بخشی از تامین سرمایه شرکت ما از طریق بازار سرمایه آمریکاست. ما باید بررسی کنیم آیا منع حقوقی برای همکاری داریم یا خیر. نکته بعدی این بود که مطابق قوانین ایران، ما اجازه چه نوع فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین شما را خواهیم داشت؟ ما نیازمند مجموعه قوانین ایران هستیم تا آنها را بررسی کنیم.

جهرمی درباره سومین نکته که در این مذاکرات مدنظر قرار داده شده بود، تصریح کرد: ما برای بازار ایران برنامه‌ریزی نکرده بودیم. در برخی کشورها، کمپین تبلیغاتی برای توسعه بازارمان اجرا کردیم. در ایران بدون اراده رشد کردیم و انسداد وی‌چت هم تا کنون از کاربران ما در ایران نکاسته است. به نظر شما ما چرا برای کاربران ایرانی جذابیت داریم؟

پس از تبادل نظرها و پیگیری‌های یک‌ماهه، در نهایت پاسخ وی‌چت چین این‌گونه بود: «ضمن احترام، به دلایلی از حضور در ایران معذوریم. امیدواریم در آینده امکان همکاری داشته باشیم»

به گزارش ایرنا،  پیام‌رسان چینی «وی‌چت» که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد، آذر ۹۲ در ایران بر اساس دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: چرا انسداد «وی‌چت» در ایران ادامه‌دار شد؟

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *