ی٫ شهریور ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

ورود معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ماجرای ضرب و شتم یک خبرنگار

1 دقیقه خوانده شده
همزمان با انتشار و بازتاب گسترده خبر ضرب و شتم حسین کاظمی، خبرنگار قدیمی فعال در استان تهران به دست بخشدار مرکزی شهرستان قدس، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری جدی و فوری ماجرا را در دستور کار قرار داد.
ورود معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ماجرای ضرب و شتم یک خبرنگار

همزمان با انتشار و بازتاب گسترده خبر ضرب و شتم حسین کاظمی، خبرنگار قدیمی فعال در استان تهران به دست بخشدار مرکزی شهرستان قدس، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری جدی و فوری ماجرا را در دستور کار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از رکنا؛ حسین کاظمی -خبرنگار مضروب- دراین باره به خبرنگار رکنا گفت: بس از اینکه اوایل هفته گذشته در شهرداری قدس توسط بخشدار مرکزی این شهرستان مورد ضرب و شتم ناجوانمردانه قرار گرفتم، به دادگستری شهرستان مراجعه کرده و پس از شکایت، با دستور مستقیم دادستان، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی افزود:پس از مراجعه به پزشکی قانونی و بررسی های تخصصی، تحقیقات ماموران کلانتری نیز با حضور در محل واقعه انجام شد که شاهدان نیز با صراحت ضرب و شتم بنده را تایید کردند.

وی افزود:هم اکنون بخشی از تحقیقات انجام شده و منتظر دستورات بعدی مقام های قضایی هستیم.

کاظمی تصریح کرد: به محض انتشار این خبر که بازتاب گسترده ای هم داشت شاهد موجی از تماس های مردمی و مسوولان از جمله معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، خانه مطبوعات، همکاران رسانه ای و…بودم که به حق و انصاف از این حمایت ها به خود بالیدم.

کاظمی ضمن تشکر از خبرگزاری رکنا و سایر رسانه ها و مسئولان به خاطر پیگیری ماجرا به جهت شفاف سازی وقایع روز حادثه گفت: پرسش وپرسشگری علائم خاصه یک خبرنگار است. حال آنکه وقتی مسئولی به جای جواب به نماینده افکار عمومی و شفاف سازی، خبرنگار را مورد ضرب و شتم قراردهد، حاکی از خالی بودن دست آن مسئول جهت جواب دهی و شفاف سازی است و وقتی زبان از گفتن واقعیت ناتوان می گردد، تهدید و برخورد فیزیکی را جایگزین پاسخ می‌کند.

کاظمی افزود: هرچند بار مفهومی این اتفاق تلخ بود و هر آن ممکن است این رفتار در خصوص دیگر همکاران متعهد اتفاق بیفتد، اما با مشاهده حمایت های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و همچنین مدیرعامل و هیات مدیره خانه مطبوعات، وکیل معرفی شده از خانه مطبوعات، خبرگزاری ها و همکاران خوبم در سراسر کشور و به خصوص شهرستان های استان تهران، به خود بالیدم که در این مسیر تنها نیستم و هنوز قانون می‌تواند جای برخورد فیزیکی را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام خوب و حمایت به موقع باعث شد تا عده ای که در تلاش بودند حقیقت ماجرا را وارونه جلوه دهند و خون شهدا را دستمایه مطامع خود قرار دهند و این حرکت ناشایست را پشت حواشی ها دروغ و تزویر پنهان کنند و موضوع را در شهرستان مسکوت نگهدارند نتوانند به اهداف خود برسند.

وی افزود: امروز افتخار من این است که عضو کوچکی در بین خانواده بزرگ رسانه هستم.

حسین کاظمی ادامه داد: تا کنون فرماندار و بخشدار هیچ گونه واکنشی نسبت به این حرکت ناشیانه نشان نداده و بیشتر در تلاش بودند به نحوی مرا مقصرحادثه جلوه دهند در حالی که شواهدی در آن صحنه حاضر بودند که پا بر وجدان نخواهند گذاشت و ان شاالله به زودی در محاکم قضایی جهت شهادت و روشنگری حاضر خواهند شد.

این خبرنگار اظهار داشت: صبح چهارشنبه مطلع شدم فرماندار قدس بعد از یک سال سکوت خبری روزه سکوت را شکسته و نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران منتخب خود ترتیب داده تا در این خصوص به اصطلاح شفاف سازی نماید، این در حالی است که اگر قرار بر شفاف سازی باشد این امر باید با حضور بنده انجام شود، نشست خبری بدون حضور اینجانب نشان از خالی بودن دست این مسئول دارد که به جای برخورد با بخشدار و عذرخواهی به دنبال پاک کردن صورت مسأله است.

وی در پایان تاکید کرد همچنان با تمام توان بر انجام رسالت های رسانه ای ام مصمم هستم و در افشای تخلفات در هر سطحی کوشش خواهم کرد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=17590

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *