ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

واکنش آمریکا به بازداشت روزنامه‌نگار بلاروسی

1 دقیقه خوانده شده
وزیر خارجه آمریکا اقدام بلاروس برای فرود اجباری یک هواپیمای مسافربری و بازداشت یک خبرنگار را محکوم کرد و خواستار تحقیق کامل در این زمینه شد.
واکنش آمریکا به بازداشت روزنامه‌نگار بلاروسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: ایالات متحده قویا انحراف اجباری یک پرواز بین دو کشور عضو اروپا را به خاطر خارج ساختن و دستگیری رامان پراتاسویچ یک روزنامه‌نگار مینسک را محکوم می‌کند.
وی افزود: ما خواستار آزادی فوری او هستیم. این اقدام شوک‌آور که توسط رژیم لوکاشینکو انجام شد، جان بیش از ۱۲۰ نفر مسافر را به خطر انداخت که شامل شهروندان آمریکایی هم می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: گزارش‌های اولیه دخالت نیروهای امنیتی بلاروس و استفاده از نیروی هوایی بلاروس در اسکورت هواپیما را نشان می‌دهد که عمیقا نگران کننده و نیازمند یک تحقیق کامل هستند.
بلینکن اضافه کرد: ما از نزدیک برای پاسخ دادن همراه با شرکایمان از جمله مقامات اروپا، لیتوانی و یونان همکاری داریم. با توجه به نشان‌هایی که فرود اجباری مبتنی بر بهانه‌های نادرست بوده است، ما از نشست سریع شورای سازمان هواپیمایی غیرنظامی بین‌المللی برای مرور این حوادث حمایت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های مستقل یک رکن اصلی حمایت از حاکمیت قانون و یکی از مولفه‌های حیاتی یک جامعه دموکراتیک است.
وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: آمریکا بار دیگر بازداشت خودسرانه و آزارنده فعلی رژیم لوکاشنکو را محکوم می‌کند. ما در کنار مردم بلاروس در رسیدن به آرزوهایشان برای یک آینده مرفه، دموکراتیک و آزاد می‌ایستیم و از خواسته آنها برای احترام رژیم به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی حمایت می‌کنیم.

واکنش آمریکا به بازداشت روزنامه‌نگار بلاروسی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *