ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نفوذ گیمر آنلاین در میان کادر مطبوعاتی کاخ سفید

1 دقیقه خوانده شده
برای چهارمین بار در هفته‌های اخیر، اعضای مطبوعاتی کاخ سفید سوالات فردی را به دست جن ساکی رساندند که وانمود می‌کرد خبرنگار است و بابت پروتکل‌های مرتبط با کرونا نتوانسته در اتاق پرسش و پاسخ حاضر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ آن فرد که خودش را با نام «کیسی مونتاگو» معرفی می‌کرد، وجود خارجی ندارد، دست‌کم به عنوان یک خبرنگار واقعی. از اواخر سال گذشته، مونتاگو هویت یک خبرنگار کاخ سفید را به دست آورده بود.

مونتاگو دو حساب توییتری راه‌اندازی کرده بود که برخی از مقام‌های ارشد کاخ سفید و خبرنگاران او را دنبال کرده بودند. این فرد با ارائه درخواستی طبق قانون آزادی اطلاع‌رسانی، به فرم افشای مالی شخصی جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید و دست‌کم یک مقام دیگر که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن است، دسترسی یافت.

مونتاگو در ارتباط با افراد معتمد، خودش را جزو انجمن خبرنگاران کاخ سفید معرفی کرده و گفته بود که خبرنگار روزنامه انگلیسی دیلی میل است. او همچنین به طور مرتب با خبرنگاران ارشد کاخ سفید در ارتباط بوده و تعاملات زیادی با مقام‌های کاخ سفید داشته است.

اما مونتاگو هرگز عضو این انجمن یا خبرنگار دیلی میل نبوده است. فردی به اسم کیسی مونتاگو وجود خارجی ندارد، مگر با هویت جعلی دیجیتال به عنوان یک خبرنگار کاخ سفید.

زمانی که از طریق ایمیل از او پرسیده شد که هدفش از انجام این کار چیست، گفت: من عاشق روزنامه‌نگاری هستم و فکر می‌کنم کادر مطبوعاتی کاخ سفید عملکرد بدی در حال حاضر دارد، بنابراین تلاش کردم شفافیت ایجاد کنم و سوالاتی که مدنظر خودم و برخی از دوستانم بود، بپرسم.

جدای از انگیزه‌، کار مونتاگو نشان می‌دهد که چطور فضای آنلاین و کار مجازی مرتبط با پاندمی، راه‌هایی برای نفوذ در میان رده‌های ارشد قدرت ایجاد کرده است. چیزی که قابل توجه است، این نکته است که او تا همین پنج‌شنبه گذشته بدون اینکه توجهی را جلب کند، به کارش ادامه داده بود.

بسیاری از اطلاعاتی که مونتاگو از خودش ارائه داده بود، خلاف واقع هستند. مقام‌های آمریکایی بر این باورند که کار مونتاگو برای نفوذ در کاخ سفید در واقع برای لاف زدن درباره آن در یک پلتفورم بازی‌های جهانی آنلاین موسوم به روبلاکس (ROBLOX) آغاز شد. در این پلتفورم گروهی وجود دارد که افراد آن از سراسر جهان عملی در راستای تمسخر دولت آمریکا انجام می‌دهند.

نفوذ گیمر آنلاین در میان کادر مطبوعاتی کاخ سفید

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *