پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اصحاب رسانه

1 دقیقه خوانده شده
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: اراده بانوان برای صرفه جویی در مصرف گاز می تواند مقدار قابل توجهی صرفه جویی به دنبال داشته باشد و آنان می توانند مقدار مصرف را مدیریت کنند.
نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از دیده بان انرژی ؛ سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت در نشست با اصحاب رسانه که به منظور اطلاع رسانی و نحوه مدیریت مصرف سوخت و انرژی گاز برگزار شد، بیان کرد: در چند روز آینده بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی جبهه سرد بر آسمان کشور حاکم می شود و بر اساس تجربه سال های قبل با افزایش مصرف‌گاز روبرو شده که منجر به قطعی گاز می شد تصمیم گرفتیم تا با کمک از اهالی رسانه در مورد مدیریت مصرف گاز را اطلاع رسانی کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: به لطف خدا و تخصص همکاران در این صنعت در تأمین انرژی مشکلی نداریم اما این دلیلی بر زیاد مصرف کردن نیست و بنا بر تجربه سال های قبل که در روزهای سرد سال میزان مصرف‌گاز افزایش پیدا می کرد از اهالی رسانه دعوت کردیم تا برای اطلاع رسانی و مدیریت مصرف کمک کنند.

دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد

غفاریان با بیان اینکه تولید گاز فرایند پیچیده ای دارد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می توانند نقش زیادی در افزایش آگاهی های مردم برای نحوه مصرف داشته باشند و از رسانه ها به اطلاع همه مشترکان می رسانیم که دمای رفاه از ۱۸ تا ۲۱ درجه است و تقاضا داریم که دمای منزل را بر این اساس تنظیم کنند.

وی ادامه داد: در این چند روز که هوای سرد بر کشور حاکم شد میزان مصرف گاز در کشور از مرز  ۶۴۰ میلیون متر مکعب عبور کرد این در حالی است که در سردترین روز در سال های گذشته میزان مصرف ۶۹۰ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: با اشتراک پذیری که انجام شده مصرف انرژی رو به رشد بوده که بخش عمده مصرف گاز در بخش خانگی بوده اگر قطعی به وجود بیاید برای همه است.

۱۰ درصد صرفه جویی مساوی با ۳ برابر تولید پارس جنوبی

غفاریان افزود: اگر هر خانوار ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، با سه برابر تولید پارس جنوبی برابری می کند و برای رسیدن به این هدف حتی در شرکت گاز استان البرز هم مدیریت دما و درجه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی به شدت، وسعت و‌ مدت سرما بستگی دارد، اظهار کرد: در هفته نخست فصل زمستان ۶ میلیون افزایش مصرف داشتیم که به هر طریق ممکن باید مدیریت شده و اگر رعایت نشود شبکه های گاز با افت فشار روبرو شده و در نتیجه انتقال گاز از جنوب به شمال با مشکل  مواجه می شود، به عبارتی تلاش داریم تا شبکه ها با افت فشار مواجه نشود.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه بانوان به عبارتی تمام جامعه هستند و اراده آنان برای مدیریت مصرف‌گاز می تواند مقدار قابل توجهی صرفه جویی به دنبال داشته باشد درخواست کرد تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند و ادامه داد: با انرژی گاز می توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم و تولید گرما نخستین اقدام از این انرژی است.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13192

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *