نشست تخصصی کارکرد مطبوعات در پوشش انتخابات ریاست جمهوری
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ امروزه مطبوعات به بخش جداییناپذیر زندگی فردی تبدیل شده و جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب میشود؛ بر همین اساس مطبوعات در عرصه انتخابات از یک سو میتوانند خواستهها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آنان را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاستها و فعالیتهای کشور را نشان دهند تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و مسوولان افزایش یابد. نقش تاثیرگذار مطبوعات در خصوص حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات نیز برکسی پوشیده نیست و همگان بر این امر تاکید دارند که وظیفه مطبوعات تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه انتخابات در این موقعیت حساس سیاسی است. اما نقش محوری مطبوعات در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای انتخابات موثر افتد.
محور های مورد بحث:
– بررسی بایدها و نبایدهای مطبوعات در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
– واکاوی نقش مطبوعات در انتخابات ریاست جمهوری
– شناسایی عوامل موثر بر موفقیت مطبوعات در پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
– چالش کرونا و مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری
سخنرانان:
– جناب آقای دکتر عبدا.. گنجی : مدیر مسئول روزنامه جوان
-جناب آقای مهدی زاهدی: سردبیر روزنامه جهان اقتصاد
– سرکار خانم دکتر گیتا علیآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها