ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ناشران متقاضی کاغذ دولتی راستی آزمایی می‌شوند

1 دقیقه خوانده شده
ناشران متقاضی کاغذ دولتی راستی آزمایی می‌شوند

نماینده معاونت امور فرهنگی در کمیته تخصیص کاغذ گفت: ناشران قبل از دریافت کاغذ دولتی مجوز‌های خود را در سامانه توزیع کاغذ بارگذاری می‌کنند و راستی آزمایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛ احمد کمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: سامانه توزیع کاغذ با «خانه ادبیات و کتاب ایران» هم ارتباط شبکه‌ای دارد تا مصرف کاغذ‌ها و روند تبدیل آن به کتاب را نظارت کند.

 وی افزود: این نظارت به قدری در هم تنیده است که باید «اعلام وصول» کتاب از وزارت ارشاد هم دریافت شود و حتی چاپ‌های بعدی در سامانه ثبت می‌شود.

 نماینده معاونت امور فرهنگی در کمیته تخصیص کاغذ گفت: اکنون نهاد‌های ناظری وجود دارند که موارد مربوط به تخلف ناشران را بررسی می‌کنند تا کاغذ دولتی به مصرف تولید کتاب برسد.

 وی افزود: ما اکنون برای توزیع کاغذ، کمیته‌های مختلفی داریم. کمیته هایی، چون «تخصیص» و «نظارت» که از صفر تا صد توزیع کاغذ را پیگیری می‌کنند.

 کمالی نژاد گفت: سازمان حمایت، سازمان تعزیرات و اتاق اصناف کشور هم در کارگروه اصلی ما حضور دارند تا اوضاع را از نزدیک بررسی کنند.

 نماینده معاونت امور فرهنگی در کمیته تخصیص کاغذ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیمه دوم سال ۹۷ به صورت رسمی «کارگروه ساماندهی کاغذ» را تشکیل داد تا در نوسان‌های ارزی، ناشران و مصرف کنندگان متضرر نشوند.

 وی گفت: این مدت، کار‌های خوبی هم انجام شد و ما توانستیم بحران را مدیریت کنیم.

 کمالی نژاد گفت: یکی دیگر از اقدامات ما این بود که توانستیم از ظرفیت تشکل‌های صنفی و اتحادیه برای توزیع و نظارت استفاده کنیم و «آیین نامه‌ها» و «ضوابط تخصیص» را تعیین کنیم.

 وی افزود: وقتی کارگروه کتاب در معاونت امور فرهنگی شکل گرفت اصل ماجرا این بود که ما بتوانیم صنف را درگیر کنیم و تا الان، این همکاری نتیجه خوبی داشته است.

بنابر اعلام کمیته تخصیص کاغذ، تا کنون بیش از ۵۰ درصد کاغذ‌های توزیع شده بین ناشران به کتاب تبدیل شده اند.

 ناشران از ابتدای توزیع کاغذ، بیش از ۹۵ درصد تولیدات خود را با کاغذ دولتی انجام داده اند که این موضوع بر ثبات بازار کتاب تأثیر گذاشته و قیمت کتاب‌ها را مدیریت کرده است.

ناشران متقاضی کاغذ دولتی راستی آزمایی می‌شوند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *