معرفی داوران نهایی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا (ع)
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری مهر؛ در جلسه هم اندیشی داوران جشنواره امام رضا (ع) که همزمان با معرفی داوران با حضور حسن خجسته، حمید مقدمفر، جواد رمضان نژاد، فرشاد مهدی پور، سیدبشیرحسینی، امیدعلی مسعودی، عبدالکریم خیامی، عبدالله گنجی، علی فاخری، علی احمدی، مریم سلیمی، پیام تیرانداز، سپهر خلجی، مصطفی قمری وفا، شهرام وثوقی، علی علوی، مهدی شهاب تالی، محمد احسانی، سلیم غفوری، حامد امامی، عباس صانعی، علیرضا عطاریانی، سید عباس میرهاشمی، شهاب الدین واجدی، سعید معدن کن، محمد همدانی، سجاد قافله باشی، علیرضا پور شکوری، سعید غفاری، مهدی انجیدانی، سید صادق پژمان، حسین کازرونی، شاه حسینی، مجید رضا بالا، مسعود نقاش زاده و علی آقاربیع برگزار شد، در مورد شاخصهای مختلف ارزیابی آثار تبادل نظر شد.
دبیر علمی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) با تاکید بر ضرورت دادن امتیاز بیشتر به سوژه و پرداخت اختصاصی، متفاوت، بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار آثار جشنواره گفت: توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی، راهبرد واقع نمایی، جامعیت، ساختار و تنظیم و قالب رسانهای متناسب با مخاطبان و رسانهها و توجه به سوژههای خارج صحن مطهر و مشهد مقدس را جمله معیارهای مهم و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.
اکبر نصراللهی با رد کمیگرایی و راهبردهای مغایر با اخلاق دینی و اسلامی اغراق و بزرگنمایی گفت خادمان و فعالان رسانهای باید تلاش کنند فرهنگ و ارزشهای رضوی و عشق و ارادت مردم و برکات وجود امام رضا ع را واقع نمایی کنند و موضوعات مربوط به امام رضا (ع) به جای داخل حرم و مشهد و افراد معروف و مسئول، از حاشیه و پیرامون و افراد گمنام کشف و واقع نمایی شود.
دبیر علمی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده و برخی رفتارهای مغایر با دین و اخلاق در تبلیغات و مناظرههای انتخاباتی گذشته گفت: مبنای گفتگو و مناظره امام رضا ع حتی در گفتگو با مخالفان، علمای ادیان مختلف، آزادی فکر و اندیشه، انصاف، سعه صدر، مدارا بود بنابراین رسانهها با ترویج سیره امام رضا ع و اصول و معیارهای مناظره بویژه در گفتگو و مباحث علمی و مناظره و تبلیغات انتخاباتی میتوانند مشارکت حداکثری را فراهم و بسیاری از مخاطرات و چالشهای احتمالی را به فرصت تبدیل کنند.
نصراللهی همچنین با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه گفت: برای استفاده بیشتر از مناسبتهای ملی و معنوی اعیاد نوروز و شعبانیه و همچنین آماده نبودن شرایط کشور برای برگزاری حضوری جشنواره به علت کرونا و همچنین استقبال گسترده، در یافت آثار جشنواره تا نیمه فروردین ماه سال آینده تمدید شده است.
دبیر علمی نخستین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) افزود: تاکنون ۲۰۰۳ اثر از استانهای مختلف حتی از استانهای با برادران سنینشین به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و پیشبینی میشود این میزان با توجه به مناسبتهای پیش رو افزایش قابل توجهای داشته باشد.
وی جشنواره رسانهای امام رضا را فرصتی برای شناخت فرصتها و تهدیدها و همچنین نقاط قوت و ضعف و نیز همافزایی و همراهی اهالی و فعالان رسانهای دانست و گفت: جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، فرصت مغتنمی برای شناخت خادمان گمنام رسانهای، حمایت از آنها، بهره مندی از ابتکارات و تجربیات کسب شده در دوران بحران به منظور برنامهریزی دقیقتر برای همافزایی، شبکه سازی و افزایش خادمان رسانهای و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانهای در حوزه معارف رضوی در سالهای آینده است.
نصراللهی گفت: خبر، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، عکس و گزارش خبری و اینفوگرافی در بخش رسانههای خبری و تحلیلی، پادکست، طرح بازی و نرم افزار و موشن گرافی در بخش رسانه مجازی و برنامه تلویزیونی، رادیویی، مستند و نماهنگ تلویزیونی از جمله قالبهای رسانههای صوتی و تصویری نخستین جشنواره رسانهای امام رضا ع هستند که مراسم پایانی آن در صورت مساعد بودن شرایط به مناسبت عید سعید فطر اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد
در این نشست محسن هوشمند دبیر اجرایی جشنواره رسانهای امام رضا (ع) نیز، چهار هدف کلی برگزاری این جشنواره را گسترش و ترویج آموزههای و فرهنگ والای رضوی در عرصههای مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در سیره امام رضا (ع)، حمایت، تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی و نیز توجه به ابعاد کمی و کیفی آثار رسانهای عنوان کرد و افزود متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام شرکت در جشنواره میتوانند به وب سایت این جشنواره مراجعه کنند.