ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آموزش مستمر عمومی و تخصصی خبرنگاران در اولویت برنامه‌هاست

1 دقیقه خوانده شده
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های محلی خراسان شمالی گفت: آموزش مستمر عمومی و تخصصی خبرنگاران از جمله وظایف و در اولویت برنامه‌های مدنظر است و قطعا از دوره‌های آموزشی استانی حمایت می‌کنیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آموزش مستمر عمومی و تخصصی خبرنگاران در اولویت برنامه‌هاست

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل ازخبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فرشاد مهدی‌پور در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های محلی که با حضور مدیران رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به‌منظور طرح مشکلات و موانع پیش روی رسانه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی برگزار شد، گفت: تعداد قابل‌توجهی از رسانه‌ها در زمینه کیفی بسیار ضعیف هستند و این یک چالش است که به‌طور طبیعی عوارض خودش را در جامعه خواهد گذاشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بحث رسانه‌های بدون مجوز افزود: این آسیب تنها به خراسان شمالی ختم نمی‌شود، بلکه در سراسر کشور وجود دارد و به موقعیت رسانه‌های مجوز دار ضربه می‌زند.

وی اظهارکرد: این مطالبه باید از طریق خود رسانه‌های مجوزدار صورت بگیرد تا با ابزار قانونی که داریم با رسانه‌هایی که فاقد مجوز هستند برخورد شود.

مهدی‌پور همچنین امنیت شغلی خبرنگاران را یک مطالبه از مدیران رسانه‌های استان عنوان کرد و گفت: هر مدیری که مسئولیتی را در رسانه متعهد شده باید تامین مالی رسانه‌های خودش را انجام دهد و همکاران رسانه‌ای خودش را بیمه کند که در این صورت شامل یارانه رسانه نخواهد شد.

وی برای حمایت نشریات مرزی اعلام آمادگی کرد و افزود: خراسان شمالی نیز شامل این امر می‌شود و همچنین هر رسانه ای که در زمینه جنگ نرم فعالانه حرکت می‌کند، حمایت خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث آموزش عمومی و حرفه‌ای خبرنگاران هم اشاره کرد که لازمه‌ سواد رسانه‌ای است و باید رسانه‌های استان برای حضور در بحث آموزش‌های عمومی و حرفه‌ای اعلام آمادگی کنند تا از طریق وزارت‌خانه  استاد اعزام شود.

وی همچنین در راستای حمایت از رسانه‌ها پیشنهاد برگزاری جشنواره استانی و منطقه‌ای رسانه‌ای را مطرح و قول حمایت داد.

«رضا رضایی» معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه به فعالیت رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: رسانه‌های استان در جریان‌سازی‌ها بسیار مؤثر و مطالبه‌گر هستند و ادبیات واحدی را اتخاذ می‌کنند و بدون کوچک‌ترین ناهماهنگی در تمام مسائل استان جریان‌سازی می‌کنند.

وی اظهارکرد: وضعیت رسانه‌ای استان خاص است و نیاز به رسیدگی خاصی دارد و اعتبارات در این حوزه بسیار محدود است.

رضایی اشاره کرد: در بحث بیمه خبرنگاران هم نیازمند مساعدت هستیم.

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به بحث حمایت از پایگاه‌های خبری نیز اشاره کرد و افزود: تلاش شود تا از این پایگاه‌ها حمایت شود.

رضایی به اوضاع نابسامان فعالان فضای مجازی استان اشاره کرد که رسیدگی به این بحث بخش بسیار حائز اهمیت است چراکه جریان‌های خاصی را ایجاد و به حرکت درمی‌آورند.

در این نشست هر یک از مدیران رسانه‌ها به بیان دغدغه های جامعه خبری استان پرداختند که حمایت از خبرنگاران، حل مشکل بیمه، تسریع در روند عضویت در صندوق اعتباری هنر مهم‌ترین موارد بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آموزش مستمر عمومی و تخصصی خبرنگاران در اولویت برنامه‌هاست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *