چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون مطبوعاتی تاکید کرد: شتاب‌بخشی در به‌روزرسانی رتبه‌بندی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری

1 دقیقه خوانده شده
 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاغذ یکی از متغیرهای مستقل متعددی است که روزنامه ها را در وضعیت فعلی قرار داده است، گفت: تقلیل دادن مسائل حوزه رسانه و مرجعیت آن به موضوع کاغذ، کمکی به حل مسأله نخواهد کرد.
معاون مطبوعاتی تاکید کرد: شتاب‌بخشی در به‌روزرسانی رتبه‌بندی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شفقنا رسانه؛ فرشاد مهدی‌پور  در سفر به شیراز و در نشستی صمیمی با مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان فارس به مطالبات مطرح شده در این جلسه در زمینه کاغذ و زینک پرداخت و گفت: ما هنوز وعده ای در رابطه با کاغذ نداده‌ایم.وی ضمن اظهار امیدواری در خصوص حل مسائل مربوط به کاغذ در حوزه رسانه، اظهار داشت: بیش از سال ۹۷ و قبل از بحران کاغذ نیز روزنامه‌ها شرایط خوبی نداشتند و کاغذ تنها یکی از مسائلی بود که روزنامه‌ها با آن درگیر بودند.
وی در همین رابطه افزود: با این وجود، ریاست‌جمهوری، مجدانه پیگیر  مسئله حمایت از مطبوعات هستند و بر اساس سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان از روزنامه‌ها حمایت خواهد شد و کاغذ به میزان اعتبار، توزیع می‌شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیراز از موقعیت ممتازی در حوزه فرهنگ و رسانه کشور برخوردار است و در میان چند استانی قرار دارد که در تراز ملی، رسانه‌داری می کند.
مهدی‌پور افزود: هر رسانه در موقعیت جغرافیایی خود می تواند هدایتگر، تولید کننده محتوا، سیاست‌گذار و برنامه‌ریز باشد.
معاون مطبوعاتی با اشاره به جایگاه تمدنی شیراز در منطقه جنوب کشور به عنوان قطب گردشگری و ارتباطی، ابراز داشت: شیراز می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه جریان‌سازی و کمک به اقناع افکار عمومی در کشور داشته باشد.معاون مطبوعاتی افزود: بر اساس شیوه‌نامه جدید پرداخت یارانه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز با توجه به ظرفیت‌های حقوقی، مشمول حمایت شده‌اند.
مهدی پور در ادامه به تلاش‌های ماه‌های گذشته مجموعه معاونت مطبوعاتی برای شتاب‌بخشی در به‌روزرسانی رتبه‌بندی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد.
معاون مطبوعاتی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، کسی که رسانه‌دار می‌شود باید بیمه همکاران خود را تامین کند، گفت: یارانه رسانه هایی که همکاران خود را بیمه نکنند محدود خواهد شد.
وی با بیان اینکه همه رسانه‌های کشور در یک کشتی حرکت می‌کنند و آن کشتی، جمهوری اسلامی است، افزود: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که این میزان تلویزیون و شبکه ماهواره‌ای علیه آن عملیات روانی کنند اما به صورت دولتی و سیستماتیک در مورد جمهوری اسلامی، تولید محتوا شده و اخبار فیک منتشر می‌شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی گفت: به طور مشخص، چهار کشور علیه ایران، سامانه دارند و به صورت تشکیلاتی، اخبار جعلی تولید می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه موقعیت اقلیمی کشور ایران نیز با شرایط خاصی روبرو است، افزود: تجارب، همراهی و تاب‌آوری مردم در برابر این قضایا بسیار بالا بوده است.
مهدی‌پور با اشاره به نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی به جامعه گفت: توجه به زیست بوم و اقتضائات آن به مرجعیت رسانه‌های بومی و تقویت آن کمک خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه های شیراز در موقعیت جغرافیایی خود باید پاسخ اخبار جعلی را بدهند.
مهدی پور با تاکید بر اینکه به مدد فضای مجازی، تولید محتوا به صورت ملی و فراملی دیده می‌شود، گفت: این ابتکار عمل می‌تواند در شیراز وجود داشته باشد و توسط روزنامه‌نگاران و رسانه‌های قدیمی تقویت شود.

معاون مطبوعاتی تاکید کرد: شتاب‌بخشی در به‌روزرسانی رتبه‌بندی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *