پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون استاندار لرستان: رسانه ها حساسیت های عمومی را افزایش دهند

1 دقیقه خوانده شده
معاون استاندار لرستان: رسانه ها حساسیت های عمومی را افزایش دهند
محمود ثمینی در بیست و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: در شرایط کنونی رسانه های استان باید بیش از گذشته در زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان؛ بیست و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان به ریاست محمود ثمینی؛ معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری و رییس شورا و با حضور احمدحسین فتایی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و مسئولین کمیته های تخصصی برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین گرامیداشت ۱۳و ۱۴ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، گفت: اقدام و رفتار اخیر رییس جمهور فرانسه در تایید اسلام ستیزی و اهانت یکی از رسانه های این کشور به اسلام و پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص)، نه تنها نشان آزاد اندیشی و طرفداری از آزادی نیست که عامل ایجاد تفرقه در بین طرفداران ادیان الهی است.
دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان افزود: مهمترین نقش شورای اطلاع رسانی در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت رسانه های استان در جهت تحقق مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است که می تواند مدیریت اقدامات پیشگیرانه را تضمین نماید.
فتایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مصوبات اخیر ستاد ملی برای مراکز استانها از جمله خرم آباد از ظهر امروز به اجرا گذاشته شده و لازم است مردم شریف استان همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.
در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن تاکید بر وضعیت ویژه استان، گفت: لرستان همچون بسیاری از مناطق کشور در شرایط حاد کرونایی است و نیاز است رسانه های جمعی استان و مطبوعات و نشریات محلی بیش از گذشته و با دغدغه بیشتر نسبت به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بالابردن حساسیت عمومی در جهت لزوم اجرای دقیق مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام نمایند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان ضمن تشکر از زحمات کادر درمانی استان تاکید کرد: بنا بر گزارش و اعلام دانشگاه علوم پزشکی، در شرایط کنونی متاسفانه ظرفیت بیمارستانی استان پاسخگوی حجم گسترده ابتلا نیست و نیاز است مردم از حضور در مراکز پرخطر و تجمع های گسترده، برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی و تردد های غیر ضروری خودداری نموده و با حساسیت بیشتری در زمینه رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، اصول فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک اقدام نمایند.
ثمینی سپس ابراز داشت: دستگاه های اجرایی استان می بایست بی کم و کاست نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی اقدام نموده و به خصوص در راستای اعمال مصوبه حضور ۵۰  درصدی کارکنان در محل کار دقت نظر لازم را بعمل آورند .
معاون استاندار لرستان در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: مصوبات شورای اطلاع رسانی در کل استان لازم الاجرا است و بر اساس مصوبه ی قبلی شورا، مدیران دستگاه های اجرایی استان می بایست شکایت خود نسبت به رسانه ها را قبل از ارجاع به دستگاه قضایی، از طریق شورای اطلاع رسانی پیگیری کنند و عدم رعایت این مصوبه غیر قانونی است.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش توسط مسئولین کمیته های تخصصی شورا، علی سیف؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز گزارشی از اقدامات دستگاه های اجرایی استان در هفته پدافند غیر عامل را ارائه داد.

معاون استاندار لرستان: رسانه ها حساسیت های عمومی را افزایش دهند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *