ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مطالبه گری رسانه ها، جای خود را به اخاذی از مدیران داده است

1 دقیقه خوانده شده
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز ضمن گلایه از فضای رسانه ای استان گفت: برخی رسانه ها به جای مطالبه گری از مسئولین، با تعریف و تمجید و یا تخریب اقدام به اخاذی از آن ها می کنند که آسیب شناسی این موضوع، توجه و پیگیری متولیان امر را می طلبد.
مطالبه گری رسانه ها، جای خود را به اخاذی از مدیران داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه خبری دیده بان البرز؛ ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: در دنیای امروز رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی مورد پذیرش قرار گرفته و فعالیت می کند و به عنوان زبان گویای مردم وظیفه دارد مشکلات جامعه را به گوش مسئولین برساند.

رسالت اصلی رسانه ها در دست فراموشی

وی به نقش تاثیرگذار رسانه ها در انعکاس اخبار و اتفاقاتی که در مناسبت ها و موارد مختلف در سطح جهان رخ می دهد اشاره و اذعان کرد: یکی از رسالت های مهم رسانه علاوه بر اطلاع رسانی، مطالبه گری از مسئولان است اما در استان البرز کمتر رسانه ای به این موضوع می پردازد و مدیران و مسئولان را در مقام پاسخگویی قرار می دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز ادامه داد: برخی از رسانه ها هم که دغدغه مند هستند و به مطالبه گری می پردازند موفق به برقراری ارتباط با مدیر مربوطه نمی شوند؛ در چنین مواردی یا روابط عمومی ها تعامل کافی را ندارند و یا مدیران کم لطفی می کنند و پاسخ نمی دهند که این مهم نیازمند بررسی بیشتر از سوی مسئولان ارشد استانی است.

نوروزی فر با اشاره به فعالیت رسانه های غیرواقعی در این استان اظهار کرد: برخی افراد با تشکیل کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی و انتشار اخبار درست و نادرست سعی می کنند توجه مردم را از واقعیت های اجتماع به سمت حاشیه ها ببرند و با هوچی گری جو را متشنج کنند.

تخریب و اخاذی از مدیران، زیبنده البرز نیست

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می شود برخی از این رسانه ها تنها از راه تعریف و تمجید و یا تخریب مسئولان و گرفتن هزینه های بالا از آنان کسب درآمد می کنند که زیبنده این استان نیست و آسیب شناسی این موضوع، توجه و پیگیری متولیان امر را می طلبد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز خاطرنشان کرد: متولیان رسانه در این استان باید با همفکری و تعامل با این گونه موارد مقابله کنند و با بازکردن راه برای رسانه های واقعی، فرصت سودجویی را از رسانه های غیرواقعی بگیرند.

نوروزی فر ضمن اعلام نارضایتی از جو رسانه ای استان البرز عنوان کرد: برخی رسانه های فعال در استان بیش از اینکه به فکر انتشار اخبار، بیان و پیگیری مطالبات مردمی که مهم ترین رسالت رسانه هاست باشند، به فکر تخریب یکدیگر هستند که همین امر موجب شده فضای رسانه ای به جوی مسموم تبدیل شود.

به هوچی گری تلگرامچی ها پایان داده شود

وی ادامه داد: انسان های دغدغه مند، فرهیخته و توانمندی در این استان در حوزه رسانه فعالیت می کنند که با چنین حاشیه سازی هایی مجبور به عقب نشینی می شوند و قادر به انجام فعالیت نیستند که قطعا در چنین شرایطی راه برای تلگرامچی ها و هوچی گری آنها باز می شود بنابراین مدیران استانی با تشخیص این موضوع باید به این مسئله پایان دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز اذعان کرد: مدیرانی می توانند در کار خود موفق باشند که یا خودشان رسانه ای باشند و یا در کنار خود مشاوران رسانه ای داشته باشند تا در موارد و موضوعات مختلف بتوانند به درستی اعمال نظر کنند و در مواقع لازم و بزنگاه وارد عمل شوند و مقابل تخریب برخی رسانه ها ایستادگی کنند.

لزوم توجه به تشخیص رسانه های واقعی و غیرواقعی

نوروزی فر تشخیص رسانه های واقعی و غیرواقعی از سوی مدیران را لازم و ضروری دانست و مطرح کرد: افزایش راندمان، تاثیرگذاری و موفقیت یک رسانه در بیان واقعیت هاست اما این موضوع نباید به فرصتی برای اخاذی و تخریب مسئولان زحمت کش تبدیل شود؛ لازم است در فضایی سالم مطالبه گری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر مدیری خواهان موفقیت بیشتر در کار بوده و به همکاری رسانه ها نیازمند است می تواند از طریق استعلام از مراجع ذیصلاح از مجاز بودن رسانه ای که قصد برون سپاری و استفاده از ظرفیت آن را دارد اطمینان حاصل کند؛ این امر تنها راه مقابله با فعالین رسانه های غیرواقعی است.

از نیروهای متخصص در روابط عمومی ها استفاده شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم روابط عمومی ادارات و سازمان ها اشاره کرد و گفت: در برخی موارد مشاهده می شود همکاری لازم با رسانه ها که پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند صورت نمی گیرد و خبرنگار باید برای مصاحبه با یک مدیر از هفت خوان عبور کند.

نوروزی فر افزود: علیرغم احترامی که برای تمام مدیران و کارمندان روابط عمومی ها قائل هستیم لازم به ذکر است که در برخی ادارات، نهادها، سازمان ها و ارگان ها به دلیل عدم شناخت کافی از نیروهایی استفاده می شود که تخصص کافی را در این زمینه ندارند و یا به اجبار در این موقعیت قرار گرفته اند که این موضوع ضعف انعکاس عملکرد مجموعه و زحمات مدیران را در پی دارد.

وی بیان کرد: همکاری خوب مدیران و مسئولان سازمان ها با متولیان امر رسانه در استان می تواند در ایجاد فضایی سالم برای فعالیت رسانه های مجاز و واقعی در استان نقش مهمی داشته باشد که به تبع آن بستر سازی مناسبی برای بیان و حل مشکلات در جامعه صورت می گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز به نقش سواد رسانه ای مدیران و خبرنگاران در بیان و حل مشکلات جامعه اشاره و اذعان کرد: نگاه تیزبین و ژرف اندیش به موضوعات مختلف، کمک می کند بسترسازی خوبی از عملکرد مدیران موفق و دلسوز در سطح جامعه صورت گیرد که این مهم هم به نفع مردم و هم به نفع مسئولین است.

نوروزی فر با اشاره به برگزاری کلاس های سواد رسانه ای توسط سازمان بسیج رسانه استان اعلام کرد: این سازمان آمادگی برگزاری دوره های مختلف جهت ارتقای سطح عملکرد و توانمندسازی روابط عمومی ها، کارمندان و اصحاب رسانه را دارد تا بتوانند رسالت اصلی خود را که مطالبه گری و حل مشکلات است به خوبی انجام دهند.

مطالبه گری رسانه ها، جای خود را به اخاذی از مدیران داده است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *