پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مطالبات صنفی مطبوعات استان مرکزی به حق است

1 دقیقه خوانده شده
استاندار مرکزی گفت: مطالبات صنفی مطبوعات استان به حق بوده و مسئله خانه مطبوعات در همه جای کشور وجود دارد.
مطالبات صنفی مطبوعات استان مرکزی به حق است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در نشست با رسانه‌ها در سالن جلسات استانداری در اراک گفت: من بعد نباید در استان مرکزی مقاومتی در برابر نقد رسانه باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند، اما انتظار داریم اخلاق در نقد رعایت شود.

مخلص الائمه افزود: از رسانه‌ها تقاضا داریم نسبت به دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری و نسبت به عموم مسائل نگاه کارشناسی برای بررسی داشته باشند.
او اضافه کرد: گفتمان مسئله محوری را که جزو مهم‌ترین مدل‌های توسعه پیشرفت است را گفتمان نظام اداری استان مر کزی قرار دادیم و برای اینکه این گفتمان شکل بگیرد به همکاری رسانه‌ها نیاز است و رسانه‌ها باید همچنین در شناسایی مسئله هم به ما کمک کنند.
استاندار مرکزی بیان کرد: ظرف سه چهار روز آینده مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی مستقر خواهد شد و تلاش خواهیم کرد با کمک این اداره و اداره کل اجتماعی استانداری که باید راهبری بحث‌های کلان اجتماعی را انجام دهد شرایط خوبی برای رسانه‌ها رقم بزنیم.
او ادامه داد: مطالبات صنفی حق مسلم مطبوعات استان است و مسئله خانه مطبوعات در همه جای کشور وجود دارد.
مخلص الائمه با بیان اینکه انتصابات به زودی موجی از مدیران انقلابی استان را فرا خواهد گرفت تصریح کرد: در انتخاب مدیران نباید شتابزده عمل کنیم.
او با اشاره به اینکه در استان شبکه منسجمی از مدیران نداریم که بخشی از آن مربوط به طبیعت گذار از دولت قدیم به دولت جدید است گفت: امکان ندارد مدیر منتخب مورد موافقت همه باشد، اما باید کلیات را تامین کند که التزام عملی به ولایت فقیه حتماً از مولفه‌های انتخاب مدیران است.
استاندار با اشاره به اینکه مدیران سیاسی یا پاکدست یا غیر پاکدست هستند که کانون اتحاد برخی از چهره‌های سیاسی غیر پاکدستی است اظهار کرد: برخی از مدیران که باید انتخاب شوند فرستادیم کانون ارزیابی شایستگی که موجب شناخت بالای ۷۰ درصد از فرد می‌شود.
او با بیان اینکه اوضاع و احوال نظام اداری در مجموع خوب نیست و انشاالله نظم را حاکم خواهیم کرد تصریح کرد: موانع بین وضع موجود و وضع مطلوب را مسئله می‌گویند و اگر مساله حل شود آسیب برطرف می‌شود که خیلی وقت‌ها برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به زمان داریم.
مخلص الائمه گفت: دولت یک ماشین در حال حرکت است که باید این ماشین تعمیر شود، اما دولت را با رشد اقتصادی نزدیک به صفر، بهره‌وری صفر، تورم بالای ۴۵ درصد و وضعیت شکننده سیاسی اجتماعی تحویل گرفتیم.
او افزود: ظرفیت‌های استان مرکزی به مراتب از مشکلاتش بیشتر است، اما با مشکلات روزمره روبرو هستیم و به تعبیر رهبری باید آرمان گرایانه با واقعیات برخورد کنیم که برخی مشکلات مثل مشکل زمین‌های اوقافی روستا‌ها ریشه دار هستند.
او ادامه داد: حدود ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام از گذشته در کشور وجود دارد که در این میان برخی پروژه‌های استان ملی هستند، اما بودجه ملی ندارند.
استاندار مرکزی در زمینه مشکلات آلومینیوم سازی بیان کرد: دو هفته پیش با ایرالکو در مورد مشکلات این شرکت صحبت کردم که به نتایج خوبی هم رسیدیم که از دکتر جعفری مدیرعامل ایرالکو تشکر می‌کنم.
او در خصوص هپکو هم گفت: دلالان خیلی قدرت دارند و در این مسئله نامه محرمانه به رئیس جمهور زدیم و در زمینه مالیات دفاتر شرکت‌های استان مرکزی مستقر در پایتخت هم حقوق مردم استان را استیفا خواهیم کرد.
مخلص الائمه گفت: دولت در بحث اقتصادی امسال همتش مسئله کرونا بود و سال آینده همتش را گذاشته برای رشد اقتصادی که در مذاکرات هم نوید‌های خوبی وجود دارد.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11368

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *