پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی: همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم

1 دقیقه خوانده شده
مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی: همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی گفت: همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ رامین نظامی‌خواه در خصوص برگزاری نشست رسانه ای روزنامه نگار مسئول، از شیخ شهید محمد خیابانی تا سردار حسن باقری اظهار کرد: این رویداد به بهانه روز ۲۱ دی که مصادف است با سالروز شهادت غلامرضا رهبر اولین خبرنگار شهید دفاع مقدس و از شهدای شاخص خبرنگاری که اخیرا هم با خبر شدیم مادر بزرگوار این شهید به فرزند شهیدش پیوسته است.

وی با بیان اینکه این‌روز به عنوان روز قشر بسیج رسانه مطرح است، ادامه داد: سعی کردیم با برگزاری یک نشست در این روز در خدمت اهالی رسانه باشیم و همانطور که مستحضر هستید، در علوم ارتباطات موضوعی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی برای رسانه ها و خبرنگاران مطرح است که مشخص می‌کند خبرنگاران چه مسئولیتی در قبال جامعه دارند که ما تلاش کردیم به دنبال الگوسازی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: شخصیت بزرگ تاریخی مثل شیخ محمد خیابانی که امسال به بهانه‌ی صدمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار مراسمات مختلفی در حال برگزاری است و ما نیز در خصوص فعالیت هایی که شیخ محمد خیابانی در حوزه روزنامه نگاری داشت، این نشست را برگزار کردیم و همانطور که اشاره شد، به بهانه روز ۲۱ دی، شهدای خبرنگار را که همه‌ی ما مدیون آنها هستیم، بعنوان الگوهای بعدی مطرح شدند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی ما ادامه دادن راه این شهدا است، متذکر شد:در این راستا سعی کردیم شخصیت برجسته ای مانند شهید سرلشکر حسن باقری را مطرح کنیم که بعنوان یک خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و خاطرات متعددی در خصوص فعالیت های رسانه ای و خبرنگاری این شهید گفته شده است.

وی به ۱۲ شهید خبرنگار دیگر از استان اشاره کرد و ادامه داد: شهدای شاخصی مانند شهید جباری شهیر و شهید حیدرنیا فتح آبادی از جمله این شهدا هستند که بعنوان شهدای شاخص خبرنگاری در جامعه بعنوان الگو و راهبر مطرح هستند که ما باید بتوانیم مسیر این ها را ادامه دهیم.

نظامی‌خواه ادامه داد: این نشست را بهانه ای قرار دادیم تا از فراخوان چهارمین جشنواره رسانه ای آذربایجان شرقی رونمایی شود که بازهم مثل سالهای گذشته، اهالی رسانه مشارکت خواهند کرد و شعار جشنواره امسال «شکست حصر تبلیغاتی دشمن در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی» است. بیانی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب دارند، مقدمه ای بر رفع مشکلات است که در هفت محور طی می‌شود، و مقدمه این هفت مرحله شکست حصر رسانه ای دشمن است که ممکن نیست مگر با کار رسانه ای و مطبوعاتی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی است و محورهای مختلفی از جمله مکتب شهید سلیمانی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، جهش تولید، مناقشه قره باغ و بخش ویژه جشنواره که عبارت است از همدلی و جهاد عمومی مردم برای پایان کرونا.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی: همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *