ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مزینانی: روند«بازنشستگی پیش از موعد» برای خبرنگاران نیاز به بازنگری دارد

1 دقیقه خوانده شده
بحث بیمه خبرنگاران و اجرای قانون سخت و زیان آور بودن حرفه ای آنها، همواره از مطالبات اهالی رسانه طی این سالها بوده است.
مزینانی: روند«بازنشستگی پیش از موعد» برای خبرنگاران نیاز به بازنگری دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ اگر چه مسئولان طی این سال ها وعده هایی را برای حل این مشکلات به اهالی رسانه داده اند، اما گویا طی دو سال اخیر، اصحاب رسانه با مسائل زیادی در حوزه بیمه تامین اجتماعی روبرو شده اند که در ادامه علاوه بر ذکر این مسائل به بیان مطالبات آنان از سازمان تامین اجتماعی می پردازیم.

علی مزینانی مدیر مسوول روزنامه «هفت صبح» مهم ترین مسأله این روزهای رسانه ها در حوزه تامین اجتماعی را بحث «بازنشستگی خبرنگاران پیش از موعد» عنوان می کند و خواستار بازنگری در فرایندهای این مسأله است. او معتقد است با توجه به زمان بر بودن این مسأله از یک طرف و بیمه نشدن بسیاری از خبرنگاران با وجود فعالیت رسانه ای، موانع زیادی برای بازنشستگی پیش از موعد برایشان به وجود می آورد.

مزینانی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلاتی که اهالی رسانه در حوزه تامین اجتماعی دارند، جدا از دغدغه های دیگر کارفرماها در صنوف مختلف نیست، به شفقنا رسانه توضیح می دهد: یکی از مسائل مهم در این حوزه بحث بازنشستگی خبرنگاران و قرار گرفتن این حرفه در رده شغل های سخت است.

او با اشاره به تجربه یکی از همکاران قدیمی خود روایت می کند: یکی از همکاران ما درگیر بحث بازنشستگی پیش از موعد بود و به دلیل ماهیت کاری رسانه ای، این شخص چندین بار حال یا به اجبار یا به توافق، محل کار خود را عوض کرده بود و در مدت بیست سال فعالیت کاری، حداقل بیست عنوان کارفرما داشت و بیمه او پرداخت شده بود.

مزینانی ادامه می دهد: طبق مراحلی که  برای بازنشستگی پیش از موعد طی می کرد، باید از تمام آن رسانه هایی که کار کرده بود، نامه می گرفت تا ثابت کند که به عنوان خبرنگار مشغول به کار بوده است. همین مسأله برایش بسیار زمان بر بود و حدود ۶ ماه زمان برد که مدارکش آماده شود. به خاطر همین مسائل و زمان بر بودن قضیه، فکر می کنم آن همکارم از قید چنین مسأله ای گذشتند و منتظر شدند که از نظر سنی بازنشسته شوند.

او با بیان اینکه مهم ترین مسأله رسانه ها در حال حاضر می تواند «بازنشستگی پیش از موعد» باشد، می گوید: به نظرم چنین روندی نیاز به بازنگری در فرایندها دارد. چرا که با توجه به ماهیت کار رسانه ای، امکان دارد نشانه ای از آن رسانه نباشد و یا آن صاحب امتیاز در دسترس نباشد تا نامه ای از او گرفته شود.

مزینانی در پایان به خاطر بیمه نشدن بسیاری از خبرنگاران و تبعات این مسأله در بحث «بازنشستگی پیش از موعد» بیان می کند: همچنین از دیگر مشکلات روزنامه نگاران در این مسأله، پرداخت نکردن بیمه از سوی مدیر رسانه هاست که با وجود فعالیت زیاد، چون بیمه ای پرداخت نشده و جز سوابق آن خبرنگار به حساب نیامده، عملا موانع زیادی در «بازنشستگی پیش از موعد» برایش به وجود می آید.

مزینانی: روند«بازنشستگی پیش از موعد» برای خبرنگاران نیاز به بازنگری دارد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *