ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مراسم روز خبرنگار امسال متناسب با شرایط کرونا برنامه ریزی می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
مراسم روز خبرنگار امسال متناسب با شرایط کرونا برنامه ریزی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مراسم روز خبرنگار امسال متناسب با شرایط کرونا برنامه ریزی می‌شود تا از شیوع بیشتر این ویروس و تهدید سلامت شهروندان و خبرنگاران جلوگیری به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ منوچهر حبیبی در نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان قزوین با گرامیداشت شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، افزود: از خبرنگاران قدردانی می‌کنیم که حقیقا در حوزه کرونا دوشادوش کادر پزشکی و درمانی استان تلاش کردند و با آگاهی بخشی به جامعه، مردم را به صحنه آورده و همراه دستگاه‌های اجرایی توفیقاتی را کسب کردند.

وی افزود: علاقه‌مند بودیم مراسم روز خبرنگار را در فضایی بزرگتر و صمیمی‌تر برگزار کنیم ولی متاسفانه ویروس کرونا این اجازه را به ما نمی‌دهد.

حبیبی گفت: البته در نگاه ما هر روز، روز خبرنگار است و نباید این روز را تنها به شهادت شهید صارمی محدود کرد چون خبرنگاران هر روز در جامعه ظهور و بروز دارند و برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می‌کنند.

این مسوول افزود: برنامه ریزی‌های این روز باید متناسب با شرایط کرونا با محوریت خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برنامه ریزی و اجرا شود و البته با برنامه‌های بازدید مدیران از رسانه‌ها با محدودیت تعداد نفرات مخالف نیستیم.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی حضور خبرنگاران در برنامه بازدیدها، افزود: اول از همه اعلام کرده ایم که سفرها و بازدیدهای مسوولان به منظور رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا و سلامت مردم و خبرنگاران محدود شود چون سلامت خبرنگاران برای ما از بازدیدها مهمتر است.

این مسوول گفت:متاسفانه تعدادی از اصحاب رسانه استان به کرونا مبتلا شده اند و باید برنامه‌ بازدیدها را با محوریت خانه مطبوعات ساماندهی کنیم.

حبیبی افزود: به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌کنیم که در دعوت از رسانه‌ها براساس مصوبات شورای اطلاع رسانی استان عمل کنند و برنامه‌های خبری خود را با هماهنگی خانه مطبوعات و شورای اطلاع رسانی استان به پیش ببرند.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده، گفت: خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات استان همه از کرونا آسیب دیدند و باید لیست همه آنها را بدون هیچ استثنایی تهیه کرده و در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات تعریف کرد.

حبیبی در خصوص اجرای تبصره ۲ آیین نامه بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی کشور، گفت: صدا و سیما در جلسه بعدی شورای اطلاع رسانی استان، گزارش کاملی از عملکرد دستگاه‌ها و برنامه‌های صدا و سیما در این زمینه تهیه و ارایه کند تا برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات و بهره برداری بهتر از اعتبارات این تبصره در سال آینده صورت گیرد.

معاون استاندار گفت: ادارات استانی که این تبصره را اجرایی نکردند اعم از اینکه قرارداد نبسته یا اعتبارت را برگشت زده‌اند باید پاسخگو باشند.

مراسم روز خبرنگار امسال متناسب با شرایط کرونا برنامه ریزی می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *