چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی: تدوین بسته حمایتی وزارت ارشاد برای رسانه ها

1 دقیقه خوانده شده
شمسایی از تدوین بسته حمایتی وزارت ارشاد برای رسانه ها خبر داد و گفت: سیاست دولت در امر رسانه این است هم صنف و هم کار حرفه ای و محتوا را مد نظر داشته باشد و هیچیک نباید فدای دیگری شود.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی: تدوین بسته حمایتی وزارت ارشاد برای رسانه ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ایمان شمسایی، در نشست با رسانه های استان ابتدا با گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: کرمان مفتخر به علم و فضیلت و شهادت است و (با شهادت حاج قاسم) به ایران و جهان صادر شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی های شهید سلیمانی که جمع اضداد بود از جمله خلق و خوی کریمانه، جذب حداکثری، مروت و مدارا و سختکوشی و…اشاره کرد که باعث شد مقام معظم رهبری، تعبیر مکتب برای ایشان بکار ببرند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه سیاست هایی داریم؛ ادامه داد: سیاست دولت در امر رسانه این است هم صنف و هم کار حرفه ای و محتوا را مد نظر داشته باشد و هیچیک نباید فدای دیگری شود.

شمسایی سبد حمایتی وزارت ارشاد را محدود دانست و اظهار کرد: اما روزی یک میلیارد تومان از نشریات حمایت کردیم و سال گذشته ۱۹۶ میلیارد تومان آگهی دولتی و ۱۶۰ میلیارد تومان هم یارانه و خرید تضمینی از نشریات برای نهاد کتابخانه ها داشتیم در حالیکه رسانه های دولتی از یارانه و خبرگزاری های دولتی از کل آن محروم بودند.

وی با اعلام دنبال افزایش تعرفه ها هستیم و بسته حمایتی از رسانه ها را تدوین می کنیم تا به تصویب هیئت دولت برسد؛ گفت: تکلیف ما نگاه به رسانه های محلی و تخصص گرایی است که دنیا هم به این سمت می رود.

شمسایی تاکید کرد: اصحاب واقعی رسانه و کسی که نگاه تخصصی در رسانه داشته باشد حتماً هرگونه که شده او را حمایت می کنیم و نشریات را از نظر محتوایی حتماً ارزیابی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدای کار بنده از ۸۰ هزار نفر عضو صندوق هنر کلاً پنج هزار نفر روزنامه نگار بودند؛ گفت: اخیراً یک هزار نفر عضو صندوق شدند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی: تدوین بسته حمایتی وزارت ارشاد برای رسانه ها

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *