ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: ۲۵ درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند

1 دقیقه خوانده شده
اسماعیلی گفت: در استان قزوین پژوهشی در خصوص مصرف کالاهای فرهنگی انجام و مشخص شده است ۲۵ و ۶ دهم درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند که این امر آسیب جدی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: ۲۵ درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری شبستان ؛ محمدحسین اسماعیلی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد هم افزایی ظرفیت های رسانه ای، ایجاد جریان رسانه ای و محک خوردن جریان رسانه ای استان توسط داوران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: این جشنواره در بخش های سرمقاله و یادداشت، تیتر و خیر، عکس و گزارش تصویری، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و تحلیل و کلیپ و ویدئوهای خبری برگزار شد که استقبال خوبی را داشتیم و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی عنوان کرد: بعد از بررسی آثار رسیده به جشنواره، ۳۱۷ اثر بر اساس شرایط فراخوان به مراحل داوری راه یافتند که بیشترین شرکت کننده با ۸۵ اثر در بخش گزارش و تحلیل بودند.

اسماعیلی اعلام کرد: ظرفیت های رسانه ای استان قزوین خوب است و این استان دارای ۱۰۰ رسانه مجوز دار است که در این بین ۶۶ رسانه مکتوب و ۳۴ پایگاه خبری فعال هستند و همچنین بیش از ۸۰ نمایندگی خبرگزاری و دفاتر نشریات در استان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: استان قزوین گذشته درخشانی در حوزه رسانه دارد و ما باید پایگاه رسانه ای استان را تقویت کنیم و قزوین باید به عنوان پایگاه ارزشمند رسانه ای در کشور مطرح شود و برای این منظور برنامه ریزی هایی داشتیم که تشکیل و تقویت شورای اطلاع رسانی، ساماندهی توزیع آگهی های دولتی در استان، تعیین سخنگو برای دستگاه های اجرایی برای نخستین بار در کشور، برگزاری جشنواره های مختلف و اعطای تسهیلات یک و نیم میلیارد تومانی برای اصحاب رسانه از جمله این موارد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: بحث برگزاری کارگاه ها، نشست ها و دوره های تخصصی و آموزشی را پیگیری می کنیم و ان شاالله بعد از کرونا این دوره های آموزشی را خواهیم داشت و انتخابات خانه مطبوعات هم بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در استان قزوین پژوهشی در خصوص مصرف کالاهای فرهنگی انجام و مشخص شده است ۲۵ و ۶ دهم درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند که با توجه به اینکه بحث فضای مجازی مطرح است، این امر آسیب جدی است و از این تعداد هم ۴۸ درصد نشریات الکترونیکی می خوانند که باید بررسی کارشناسی شود و امیدواریم شاهد ارتقا جایگاه رسانه ای استان قزوین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: ۲۵ درصد مردم قزوین مجله و روزنامه می خوانند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *