ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: فصل قهر با رسانه ها گذشته است

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فصل قهر با رسانه ها گذشته و باید همه بر اساس تحمل یکدیگر و سعه صدر و قانون مندی در عرصه رسانه فعالیت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از برنا؛ شورای اطلاع رسانی استان به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد حسن اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رقیه نانگیر معاون منابع نیروی انسانی استانداری و سحید حسین بی نیاز مدیر رودابط عمومی استانداری قزوین در محوطه روباز استانداری قزوین برگزار شد.

محمد حسین اسماعیلی در این جلسه اظهارداشت: در موج چهارم بیشترین الودگی ها به صورت خانوادگی است که نشان می دهد در ایام نوروز دورهمی و میهمانی ها بیشتر شده و امروز پیامدهای آن را مشاهده می کنیم.

وی بیان کرد:  از رسانه ها انتظار می رود با اطلاع رسانی مناسب نسبت به مکان های آلوده و علل انتشار ویروس مردم را آگاه کنند و با انعکاس مستمر هشدارها زمینه جدی گرفتن توصیه ها را یادآوری کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: اجرای طرح پویش هر خانه یک مسجد باید با جدیت اجرایی شود تا شاهد کاهش آلودگی و قطع زنجیره انتقال باشیم.

جلسه 33

رسانه ها در ایجاد شور انتخاباتی فعال باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: در آستانه دو انتخابات مهم در کشور هستیم و از رسانه ها درخواست می کنیم زمینه ایجاد شور انتخاباتی را مهیا کنند.

وی گفت: باید از دو قطبی کردن فضای انتخاباتی با کمک رسانه ها جلوگیری شود و در فضای مجازی برای تقویت وحدت در جامعه و ایجاد شور انتخاباتی تلاش بیشتری صورت گیرد.

فصل قهر با رسانه ها گذشته است 

اسماعیلی با انتقاد از پلمب استودیوی یکی از رسانه ها در استان گفت: جلوگیری از فعالیت این استودیو پسندیده نیست و باید زمینه فعالیت و اظهار نظر و شنیده شدن صداهای مختلف را مهیا کنیم و سعه صدر را بالا ببریم.

وی در خصوص حمایت از رسانه های فعال مقرر شد در این دوره ابتدا رسانه های استانی و محلی مورد حمایت قرار گیرند و با دادن تسهیلات کم بهره کمک ناچیزی به این گروه شود.

اسماعیلی تصریح کرد: بیش از ۵۶ رسانه استانی در استان شناسایی شده که بر اساس نظم در انتشار در ۴ گروه تقسیم بندی شده است.

وی بیان کرد: رسانه هایی که بالای ۵۰ درصد فعالیت مستمر داشته اند و نیز پایگاههای خبری بر اساس به روز رسانی در فهرست دریافت تسهیلات قرار گرفته اند.

در ادامه رقیه نانگیر معاون منابع نیروی انسانی استانداری گفت: خبرنگاران نقش مهمی در عرصه اطلاع رسانی داشته اند که حمایت از آنها را در اولویت قرار داده ایم.

وی بیان کرد: اسامی رسانه ها با اولویت در جدول خاصی پیش بینی شده و تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

محمد حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی استانداری قزوین هم اظهارداشت: با شرایط موجود و تحریم های ظالمانه که روبرو شده ایم نگران حضور مردم هستیم که کرونا هم مزید بر علت شده است.

بی نیاز بیان کرد: امروز از شرایط آبی خارج شده ایم و از قرمز هم عبور کرده ایم لذا دنبال فضای تهییجی بودیم اما کرونا دست ما را بسته است.

وی گفت: امیدواریم در ۱۵ روز آینده بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم و فضاسازی محیطی نیز آغاز شود بتوانیم فضای بهتری برای انتخابات مهیا کنیم.

بی نیاز از رسانه ها خواست زمینه اطلاع رسانی، تهییج و ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات را مهیا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: فصل قهر با رسانه ها گذشته است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *