ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل ارشاد تهران: برای حمایت از خبرنگاران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه حمله به عکاس خبری کشور همه را متاثر کرد، گفت که برای ایجاد امنیت و حمایت از خبرنگاران از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
مدیرکل ارشاد تهران: برای حمایت از خبرنگاران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ احد جاودانی با تاکید بر اینکه خبر حمله و ضرب و شتم عکاس خبری کشور تاسف آور و ناراحت کننده بود، تاکید کرد: اطمینان دارم این گونه تعرض‌های صورت گرفته خللی در تلاش فعالان رسانه‌ای کشور در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن به جامعه به عنوان بخشی از ارکان دموکراسی کشور بخصوص در این ایام حساس و تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: خبرنگاران و عکاسان واسطه میان مردم و مسئولان بشمار می روند و به همین دلیل نقشی کلیدی در جامعه برعهده دارند، بنابراین باید تلاش کرد امنیت این قشر برای فعالیت حرفه ای در نقاط مختلف فراهم باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران «محمد دلکش» را از عکاسان خوش نام و خوش سابقه کشور خواند که برای ماموریت عازم رامسر بود و گفت: مسوولان انتظامی و امنیتی و همه دست اندرکاران باید حمایت بیشتری از خبرنگاران و عکاسان داشته باشند و با فراهم آوردن شرایط و ابزار کار حرفه ای اجازه ندهند چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی عکاسی و خبرنگاری را از کارهای پر مخاطره خواند که نیاز به حمایت دارد و تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم جایگاه رفیع خبرنگار و رسانه را حفظ و ارتقا دهیم.

جاودانی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر و حامی روند درمان این عکاس است، اظهار کرد: از مقامات انتظامی انتظار داریم هر چه زودتر عامل یا عاملان این حمله وحشتناک را شناسایی و دستگیر کنند؛ اگر چه آنها خود حساس و پیگیر ماجرا هستند.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که اهالی رسانه همیشه در امنیت کامل فعالیت کنند و امیدواریم دیگر شاهد چنین خبرهای دردناکی نباشیم و شرایط به گونه ای باشد که تمرکز اهالی رسانه بر امر اطلاع رسانی متمرکز باشد و دغدغه دیگری نداشته باشند.

به گفته جاودانی مردم رابطه خوبی با اهالی رسانه دارند و انتشار خبر حمله به عکاس خبری کشور موجب شد مردم از عزیزان حوزه رسانه دلجویی کنند.

محمد دلکش، عکاس آژانس عکس تهران بامداد ۱۳خرداد به منظور پوشش یک برنامه خبری، راهی سفر به رامسر می شود که در مسیر مورد سرقت و ضرب و شتم قرار می‌گیرد و دچار آسیب‌های جسمانی شدیدی می‌شود.

پس از این اتفاق دلخراش، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار دستگیری عاملان حمله به «محمد دلکش» شد.

انجمن نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان ورزشی ایران نیز ضمن ابراز همدردی با این عکاس زحمت کش و متعهد از مقامات نیروی انتظامی درخواست کرد با پیگیری سریع این ماجرا ضمن دستگیری عوامل این فاجعه انسانی، شدیدترین مجازات را برای آنها در نظر بگیرد.

مدیرکل ارشاد تهران: برای حمایت از خبرنگاران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *