ش٫ آذر ۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: پیگیری بیمه کرونا برای اعضای صندوق در دستور کار

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: پیگیری بیمه کرونا برای اعضای صندوق در دستور کار

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با ایسنا از پیگیری بیمه کرونا برای اعضای صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با ارایه توضیحاتی درباره بیمه کرونا اعلام کرد که برای عضویت در صندوق اعتباری هنر، لازم نیست اشخاص عضو خانه‌ها یا تشکل‌های هنری خاصی باشند.

سید حسین سیدزاده در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره بیمه کرونا، تاخیر در بازپرداخت هزینه‌های درمان و  پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری در دوران کرونایی ارایه کرد.
او در آغاز با ابراز خوشنودی از افزایش اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: از چهار سال پیش به این سو عضویت در صندوق اعتباری هنر، روند افزایشی داشته و خوشبختانه تعامل خوبی با خانه‌ها و انجمن‌های صنفی و هنری داریم.
سیدزاده درباره اینکه آیا لازمه عضویت در صندوق، عضو بودن در یکی از خانه‌های هنری است، توضیح داد: چنین شرطی لازم نیست و هر شخصی که فعال هنری یا هنرمند یا روزنامه‌نگار باشد، می‌تواند عضو صندوق شود.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: ممکن است برخی از هنرمندان بویژه هنرمندان پیشکسوت عضو تشکل‌ها و خانه‌های صنفی و هنری نشده باشند. ملاک ما برای عضوگیری در صندوق، عضویت در این خانه‌ها نیست. هنرمندان پیشکسوت که شناخته شده‌اند ولی کسانی هم شناخته شده نباشند، می‌توانند با تاییدیه یکی از صنوف یا معاونت‌هایی که به حوزه کاری‌شان مربوط است، عضو صندوق شوند. به عنوان نمونه هنرمندانی که زیر شاخه معاونت هنری هستند، با تاییدیه این معاونت می‌توانند عضو صندوق شوند.
او با ابراز خرسندی از عضویت هنرمندان دیگر استان‌ها در صندوق افزود: خوشبختانه چندین سفر حمایتی داشتیم و بسیاری از هنرمندان استان‌ها را  شناسایی و به صندوق اضافه کردیم و این چنین است که اعضای صندوق از ۳۰ هزار نفر به ۷۵ هزار نفر رسیده است که جای خوشحالی دارد.
سیدزاده از هنرمندانی که هنوز عضو صندوق نیستند، دعوت کرد به صندوق بپیوندند تا این مجموعه قدرت و همبستگی بیشتری پیدا کند.
او در ادامه درباره بیمه کرونا با توجه به اینکه تعدادی از هنرمندان در این مدت درگیر این ویروس شده‌اند، توضیح داد: از ابتدای سال چند اقدام حمایتی انجام دادیم همچون بخشش سه ماه اول حق بیمه تامین اجتماعی و همینطور بیمه تکمیلی. در زمینه بیمه کرونا هم مشغول رایزنی هستیم و تلاش می‌کنیم این موضوع را تا نیمه آذر ماه کاربردی کنیم ولی طبیعتا نمی‌توانیم قول قطعی بدهیم چراکه مباحث مالی دارد و باید ابتدا آن بخش را حل و فصل کنیم.
سیدزاده درباره پرداخت کمک هزینه دوران کرونایی که بخش اول آن از طریق بانک آینده در حال پرداخت است و در پاسخ به این پرسش که چرا مبلغ این کمک هزینه به حساب اعضاء پرداخت نشده تا نیازی به مراجعه حضوری به بانک نباشد، توضیح داد: این پرسش بسیاری از دوستان است. طرح اولیه ما هم همین بود که پول به حساب اعضا واریز شود که خوشبختانه این کار را انجام ندادیم زیرا تعداد زیادی از شماره‌های شبا اشتباه بود. برخی حساب‌ها تغییر کرده بود. یا اینکه یک نفر برای تعداد زیادی ثبت‌نام و شماره خود را وارد کرده بود. بنابراین برای پرداخت به حساب اشخاص، لازم بود یک بار دیگر همه شماره حساب بدهند و یک بار هم احراز هویت انجام شود و فکر کردیم با وجود حجم کاری بالایی که داریم، بهتر است اسامی را همراه با کد ملی به بانک ارایه دهیم. جالب است که در همین مسیر متوجه شدیم برخی از حساب‌ها به دلیل بدهی، مسدود شده است و اگر پول را واریز می‌کردیم، به دست آن عضو نمی‌رسید. البته در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم که مبالغ کمکی، به عنوان تسویه حساب بدهی، برداشت نشود و به دست آن عضو برسد.
سیدزاده درباره انتخاب بانک آینده به عنوان بانکی که مبالغ کمک از طریق آن پرداخت می‌شود، نیز گفت: این بانک بهترین باشگاه مشتریان را دارد و سیستم آن از دیگر بانک‌ها بهتر بود چراکه هنر کارت، تلفیقی از کارت شناسایی و عضویت، بانکی و رفاهی است و فقط بانک آینده می‌توانست هر سه را داشته باشد. بدین ترتیب که ممکن است در آینده به کمک این کارت بتوانیم یکسری خدمات را با تخفیف‌های خاص به اعضاء ارایه دهیم.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی «سرمد» و تاخیری که در بازپرداخت هزینه‌های درمان دارد، نیز توضیح داد: کار بیمه تکمیلی خدماتی است و نمی‌توانیم انتظار صد در صدی داشته باشیم. چون شخصا تجربه همکاری با چند بیمه را دارم، می‌دانم که پرداخت خسارت‌ها در برخی از بیمه‌ها به مراتب تاخیر بیشتری دارد و وضعیت بیمه «سرمد» بهتر از متوسط است ، چراکه خسارت معوقه بالاتر از ۴ ماه نداریم.
او اضافه کرد: از آنجاکه سامانه آنلاین داریم، اعتراضات را به صِرف مطرح شدن نمی‌پذیریم زیرا برخی از اعضاء مدارک‌شان ناقص است و مدام از تاخیر شکایت دارند. البته در مواردی که اوج دوره کاری است، تاخیر را می‌پذیرم و بابت آن عذرخواهی می‌کنم ولی گاهی هم مشکل در نقص مدارک است که اعضاء باید به این موضوع توجه کنند.
مدیر عامل صنودق اعتباری هنر همچنین خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ یک از اعضاء، هنر کارت را دریافت نکرده‌اند و توزیع آن از روز دوشنبه آغاز می‌شود و کسانی که نشانی‌شان تغییر کرده، همچنان فرصت دارند اطلاع‌رسانی کنند.
سیدزاده، صدور هنر کارت را آرزویی چندین ساله توصیف کرد که به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، بارها به تاخیر افتاده است.
او ابراز خوشنودی کرد که رویکرد هنرمندان به صندوق اعتباری هنر تغییر کرده و گفت: افتخار می‌کنم که اعضاء ما را پذیرفته‌اند و تعامل خوبی دارند و می‌دانند نقش ما صرفا حمایتی و توسعه هنر است.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=3860

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *