س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: به تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر کمک هزینه بیکاری تعلق می گیرد

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: به تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر کمک هزینه بیکاری تعلق می گیرد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در برنامه تلویزیونی شهرفرهنگ شبکه خبر خدمات این موسسه به جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و اقدامات انجام شده برای جبران خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به فعالان فرهنگی و هنر کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ سیدزاده در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک هزینه بیکاری ایام کرونا گفت: از آنجا که بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی شوند تصمیم گرفتیم برای حمایت از آنها مبلغی را به عنوان معوض بیمه بیکاری به آنها پرداخت کنیم. با پیگیری وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی و مجموعه دولت خصوصاً دکتر نوبخت  ۱۲۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص پیدا کرد.
وی در ادامه افزود: براین اساس در روزهای پیش رو به اعضاء صندوق مبلغ یک و نیم میلیون تعلق خواهد گرفت. این مبلغ در قالب هنرکارت به اعضا پرداخت خواهد شد و تاکنون براساس فراخوان های صندوق بیش از ۵۶ هزار نفر در سامانه هنرکارت ثبت نام کرده اند.
وی در خصوص صدور هنرکارت گفت: صدور این کارت در راستای مطالبات اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً در طی سفرهای حمایتی صورت گرفت. هنرکارت در درجه اول کارت شناسایی و کارت عضویت هنرمندان است و در درجه دوم یک کارت بانکی است که عمده کمک‌ها و حمایت‌ها از طریق آن پرداخت می‌شود. همچنین هنرمندان می‌توانند در استفاده از برخی مجموعه‌ها و فروشگاه‌ها و سینما‌ها و … از تخفیفات استفاده کنند و تا الان ۱۰ مجموعه تجاری خوشنام برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خصوص تسهیلات پرداختی تا پایان سال اظهار داشت: انشالا با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما تا پایان سال با مشکل عمده مواجه نمی شویم زیرا تسهیلات ۲۰۰  میلیارد تومانی با قول دولت به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید اگر این موضوع تحقق پیدا کند گشایش خوبی در امر پرداخت تسهیلات خصوصاً به بنگاه های بزرگ است. در قالب پویش ایران همدل نزدیک به ۲ میلیارد تومان به هنرمندان نیازمند پرداخت شد که ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در ابتدای دولت تعداد اعضا ۲۰ هزار نفر بود که ۸۰ درصد آنها در تهران و ۲۰ درصد در استان ها مستقر بودند. اما اکنون ۷۷ هزار نفر به عضویت صندوق درآمده اند که ۲۰ درصد در تهران مستقر هستند و هیچ تبعیضی میان هنرمندان وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: به تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر کمک هزینه بیکاری تعلق می گیرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *