پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل: برگزاری دوره های طراحی، صفحه بندی و روزنامه نگاری آنلاین

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل از برگزاری دوره های طراحی و صفحه بندی روزنامه و مجلات و همچنین روزنامه نگاری آنلاین در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل: برگزاری دوره های طراحی، صفحه بندی و روزنامه نگاری آنلاین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ حبیب احمدی با اعلام این خبر گفت: بنا به پیشنهاد دوستان و هماهنگی با اساتید مجرب از تهران دو دوره آموزش خبرنگاری با موضوعات طراحی و صفحه بندی  روزنامه و مجلات برای شهرستان اردبیل و روزنامه نگاری آنلاین برای شهرستان مشگین شهر برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری این دوره های در آینده نزدیک اظهار داشت: دوره های فوق الذکر به زودی و به صورت حضوری و کارگاهی برگزار خواهد شد، لذا دوستانی که تمایل به شرکت در کلاس های مذکور دارند درخواست خود را به خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل ارسال کنند.

گفتنی است پیدایش روزنامه نگاری آنلاین یا دیجیتال که از دهه ۱۹۹۰ درآمریکا و سپس در اروپا و سایر نقاط دنیا شکل گرفت مزایا و امکانات گسترده و متنوعی را در اختیار فضای رسانه‌ای دنیا قرار داد. تعاملی بودن، دسترسی نامحدود، عدم‌نیاز به شبکه توزیع، عدم‌محدودیت زمانی و مکانی از جمله ویژگی‌های قابل اعتنا در این عرصه است. رسانه‌های الکترونیک همچون رسانه‌های سنتی با مخاطب منفعل و ایستا روبه‌رو نیستند و تعاملی بودن جزء لاینفک رسانه‌های مبتنی بر وب است. همچنین فضای دروازه‌بانی خبر که در رسانه‌های سنتی که به‌طور مطلق در اختیار سردبیران این رسانه‌ها بود از آنان گرفته شده است و مخاطبان رسانه‌های الکترونیک نیز سهمی در خلق این فضا برعهده گرفته‌اند. مخاطبان در حال حاضر خود در فضای وب می‌توانند تصمیم بگیرند چه محتوایی را، چه موقع و با کدام شیوه مطالعه کنند. سرعت بالا در تولید و انتشار اخبار، صرفه جویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی از جمله تفاوت‌های رسانه‌های الکترونیک با رسانه‌های سنتی است که موجب برتری رسانه‌های جدید در برابر رسانه‌های سنتی شده است. توزیع افقی اطلاعات در تولید و انباشت اطلاعات، فقدان سانسور به‌دلیل نبود کنترل و محدودیت و نظارت دولت‌ها نکاتی است که روزنامه‌نگاری سنتی هیچ‌گاه نتوانسته است آن را تجربه کند و از جمله مشخصه‌های رسانه‌های عصر جدید تلقی می‌شود. بی‌تردید رسانه‌های الکترونیک مفهوم تیراژ در مطبوعات را به کلی دستخوش تغییر کرده‌اند؛ به‌نحوی که استقبال مخاطبان از رسانه‌های آنلاین مبتنی بر وب از چالش‌های جدی میان روزنامه‌نگاری سنتی و جدید است. به‌طور یقین با توجه به عدم‌توانایی و کنترل دولت‌ها بر رسانه‌های جدید، رعایت خطوط قرمز در این رسانه‌ها بسیار کمرنگ‌تر از رسانه‌های سنتی است و به همین دلیل مرز میان شایعه و واقعیت می‌تواند به طرز قابل توجهی کاهش یابد. مولتی مدیا بودن (ترکیب صدا و تصویر) از جمله ویژگی‌های رسانه‌های جدید است که نقصان رسانه‌های سنتی در این بخش را به رخ می‌کشد زیرا ویژگی مولتی مدیا بودن به‌ویژه برای جوانان که همواره خواهان جذابیت و دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعات با سرعت بالا و روش‌های متنوع هستند، آنان را به طرز فزاینده‌ای به سمت رسانه‌های جدید سوق می‌دهد. تکثر و تعدد منابع خبری هر چند ممکن است در موارد زیادی قابل اعتنا نباشند اما باعث شده که مخاطبان حتی برای لحظه‌ای هم منتظر دریافت اخبار از یک یا چند منبع خبری محدود نباشند و با سرعت، منابع خبری متعدد را چک کرده تا از صحت و سقم اخبار مطلع شوند.

خبرنگار: فرناز قنبری

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل: برگزاری دوره های طراحی، صفحه بندی و روزنامه نگاری آنلاین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *