چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیران رسانه های مکتوب و مجازی دغدغه های خود را با استاندار قزون در میان گذاشتند

1 دقیقه خوانده شده
مدیران مسئول خبرگزاری ها، مطبوعات، پایگاههای خبری و سایتها در نشست صمیمی با استاندار قزوین دغدغه ها و مطالبات رسانه ها و مردم را مطرح کردند.
مدیران رسانه های مکتوب و مجازی دغدغه های خود را با استاندار قزون در میان گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ شنبه شب جمعی از مدیران رسانه های گروهی استان در نشستی صمیمانه با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین ضمن بیان دغدغه های خود در خصوص مطالبات مردمی نیز مسائلی را مطرح کردند.

نحوه انتصاب ها در استان، افراد و گروه های تاثیرگذار در انتصاب مدیران، ارتباط بیشتر با رسانه ها ، تحقق عدالت رسانه ای، شایسته سالاری، توجه به توسعه استان، حمایت از رسانه ها، خدمت به مردم، از مهمترین موارد مطرح شده از سوی مدیران رسانه های استان بود.

محمدرضا جباری از خبرگزاری برنا اظهارداشت: استاندار حق دارد مدیران، معاونان، فرمانداران و بخشداران را از هر طریقی چه سفارش گروههای سیاسی، یا بر اساس تجربه، تعهد و تخصص و شایستگی و هر روش دیگری انتخاب کند اما این انتصاب ها زمانی توجیه پذیر است که مدیران در مسیر خدمت به مردم و توسعه استان گام بردارند و با سلامت نفس کار کنند و امیدواریم استاندار با برنامه مدون چشم انداز روشنی از آینده استان ترسیم کند تا بتوانیم قضاوت عادلانه ای در مدت مسئولیت تیم دولت داشته باشیم.

image_2022_1_8-21_44_31_21_QxG

وی در خصوص تعامل دو سویه استانداری با رسانه ها و نیز انتظار استاندار از خبرنگاران نکاتی را مطرح کرد و خواستار حمایت مادی و معنوی از خبرنگاران شد.

جباری گفت: قزوین ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوانی دارد و امیدواریم در دوران مسئولیت استاندار جدید شاهد فعال شدن کارخانه های تعطیل شده و نیمه تعطیل، توسعه کشاورزی مدرن و جذب سرمایه گذاری برای رونق گردشگری استان باشیم و عفلت های گذشته با تلاش بیشتر مسئولان جدید جبران شود.

موسوی مدیر مسئول روزنامه ولایت هم گفت: مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران باشند و از استاندار محترم انتظار داریم موضوع بیمه خبرنگاران و معاف شدن رسانه ها از مالیات را پیگیری کنند و مجوز حضور رئیس خانه مطبوعات در جلسات شورای برنامه ریزی را صادر کند.

رکسانا رضایی مدیر هفته نامه نگاه قزوین اظهارداشت: قزوین شهر سیاست زده ای است که همچنان سایه پدرخوانده ها بر آن حاکم است و به نظر می رسد افرادی که این روزها در دفتر استاندار رفت و امد می کنند بدنبال سهم خواهی هستند در حالی که آقای رئیسی گفته اند دولت جناحی نیست و از شما هم انتظار داریم اجازه ندهید سایه پدرخوانده ها خدمت رسانی را در استان مختل کند.

آرش شایسته نیا از دیگر فعالان رسانه استان و مدیر هفته نامه مادران و دختران گفت: ناشران در شرایط کرونایی بسیار آسیب دیدند و نتوانستند از تسهیلات کرونا استفاده کنند که بایستی برای آنها فکری کرد.

وی بیان کرد: گرانی کاغذ و مشکلات ناشی از کرونا موجب شده تا برخی نشریات نتوانند به صورت مستمر منتشر شوند و ر اساس قانون برخی تعطیل می شوند که از استاندار انتظار داریم ترتیبی اتخاذ کنند تا از این کار جلوگیری شود.

عابدی از خبرگزاری مهر اظهارداشت: تعامل با رسانه ها دو طرفه باشد و انتظار داریم کسانی که در دولت گذشته تمام و کمال از دولت تعریف می کردند در این دوره این شرایط را نداشته باشند و افراد هم سوی دولت جایگاه بیشتری داشته باشند.

مصطفی جعفری از ایلنا گفت: انتخاب افراد بومی را در مدیریت ها جدی بگیرید و انتصاب شایسته را به جای انتخاب های سفارشی جایگزین کنید تا افراد ناتوان بر مسند مسئولیت ها قرار نگیرند.

جعفری تصریح کرد: هنوز پایش خبرنگاران انجام نشده است و از استاندار انتظار داریم.به رسانه ها به صورت ابزاری نگاه نکنند.

image_2022_1_8-21_44_30_277_pFx

آزاده رحمانی از خبر قزوین گفت: عملکرد بانکها راضی کننده نیست و تغییر و تحولات استان کمی تاخیری است و برخی مدیران که معلوم نیست ماندنی یا  رفتنی هستند انگیزه خدمت ندارند که بایستی سریعتر تعیین تکلیف شوند.

امیر علی رضایی از هفته نامه نسیم قزوین تصریح کرد: استاندارانی چون شهید امامی و آقای طاهایی جناحی عمل نکردند و حاشیه نداشتند و خدمات ماندگاری در استان از خود بر جای گذاشتند که همچنان از آنها به نیکی یاد می شود و از شما هم انتظار داریم به گونه ای رفتار کنید تا نام نیکی از شما باقی بماند.

وی افزود: توجه به مسائلی چون زمین خواری، آلودگی هوا و امنیت منطقه از امور مهمی است که بایستی در اولویت قرار گیرد.

حسن رجبی مسئول روزنامه کیهان در قزوین هم گفت: از حضور فعال استاندار در فضای مجازی تشکر می کنیم و امیدواریم این حضور و ارتباط با خبرنگاران بیشتر شود.

وی افزود: شنیده شده که حلقه مشورتی شما از تجربه زیادی برخوردار نیستند و ممکن است افراد معرفی شده نتوانند موثر باشند و موفق عمل کنند لذا انتظار داریم با رسانه ها ارتباط بیشتری داشته باشید تا از مشورت افراد با تجربه در رسانه هم برخوردار شوید.

رجبی تصریح کرد: امیدواریم در دسترس خبرنگاران باشید و به نقد سازنده آنها توجه کنید و از همه ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کنید.

سیما غیاثوند از دیگر فعالان رسانه هم گفت: رسانه ها با همه مشکلات آشنا هستند و انتظار داریم از این ظرفیت استفاده کنید و امروز که دولت و مجلس یک دست شده و هیچ مانعی برای خدمت رسانی وجود ندارد شما اجازه دهید در دایره بسته قدرت رسانه های منتقد اجازه فعالیت داشته باشند تا مدیران دچار غرور و خودکامگی نشوند.

image_2022_1_8-21_45_18_772_DeR

وی بیان کرد: انتظار می رود عناوینی چون ارزشی و غیر ارزشی را کنار بگذارید زیرا همه کسانی که در عرصه رسانه با سختی و کمترین درآمد فعالیت می کنند دغدغه نظام و انقلاب را دارند و حق نداریم افراد را با تهمت های ناروا از میدان خدمت خارج کنیم زیرا همه رسانه ها با تنوع سلیقه و رویکردی که دارند در صیانت از ارزشها یک صدا هستند و اگر خدای ناکرده انقلاب به خطر بیفتد همه در صحنه حاضر می شوند و از منافع نظام و ملت دفاع می کنند.

غیاثوند بیان کرد: مردم بشدت در مضیقه هستند لذا قرار نیست هر تجمع مردم را برچسب ضد انقلاب بزنیم لذا اجازه دهید رسانه ها منتقد باشند و صدای افراذد معترض را منعکس کنند و مدیران به فکر چاره اندیشی باشند و اجازه دهید مردم حرف خودشان را بزنند و ما را متهم به سیاه نمایی نکنید.

وی اظهارداشت: آقای استاندار اجازه ندهید کوتوله های سیاسی در استان تعیین تکلیف کنند و کسانی که مدیریت بلد نیستند و از رسانه ها می ترسند و از پاسخ دادن به خبرنگاران طفره روند و با دادن آگهی ضعف خود را می پوشاند در مسند مدیریتی قرار گیرند و فرصت ها را از دست بدهند.

غیاثوند افزود: عادلانه برخورد کنید بگذارید فضای نقد زنده بماند و برخی چالش ها مانند آب را که دشت قزوین را تشنه نگهداشته در اولویت قرار دهید و اگر می خواهید کارنامه درخشانی داشته باشید در سفر رئیس جمهور مطالبات آب را به سرانجام برسانید.

image_2022_1_8-21_45_4_901_bkv

خرم نیا رئیس خانه مطبوعات استان قزوین هم گفت: در استان ۱۲۰ رسانه فعال داریم که در ردیف پر تعدادترین استانهای رسانه ای هستیم که بیش از ۱۷۰ نفر در خانه مطبوعات عضویت دارند و کسانی که فقط از خبرنگاری ارتزاق می کنند ۳۰ نفر هستند.

وی گفت: توقع داریم تبعیض رسانه ای برداشته شده و رفتار عادلانه ای در پیش گرفته شود زیرا در دوره های گذشته بی عدالتی مشهود بود.

وی توجه به اقتصاد رسانه و پوشش بیمه ای خبرنگاران و جدی گرفتن خانه مطبوعات و نیز توقف شکایت از خبرنگاران از سوی مسئولان دولتی هم مطالبی بیان کرد.

مرادی از هفته نامه حدیث قزوین گفت: هفته نامه های محلی و مطبوعات با گرانی کاغذ به سختی فعالیت می کنند و برخی قادر نیستند هزینه های چاپ خود را تامین کنند که انتظار داریم در توزیع آگهی ها به این نشریات محلی نیز توجه شود.

فرحناز فتحی مدیر مسئول نشریه منطقه ای آوای میهن هم اظهارداشت:  رسانه های استان به ویژه رسانه های مکتوب و مطبوعات استان در حال احتضار و اضمحلال هستند و باید حمایت از رسانه های هویت دار و حرفه ای در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی افزود: رسانه ها وامدار هیچ فرد و جناحی نیستند و تنها وامدار مردمند و بر اساس منافع عمومی با دولت های مختلف همگام و همراه بودند و این رویکرد نباید مورد انتقاد قرار گیرد.

فتحی بیان کرد: حمایت نکردن از رسانه های باهویت مکتوب و مجازی و محلی، موجب رشد قارچ گونه رسانه های مجازی بدون هویت می شود که این امر موجب تنش بیانی و رفتاری در لایه های مختلف جامعه شده و امنیت و اعتماد عمومی را نیز دچار چالش خواهد کرد.

مرادی مدیر مسئول هفته نامه حدیث قزوین هم گفت : هفته نامه های محلی دچار چالش هستند. و آگهی ها به هفته نامه های محلی تعلق نمی گیرد و با ادامه این وضعیت باید تعطیل شوند و به خیل بیکاران اضافه شود و اگر حمایت جدی صورت نگیرد آینده تاریکی در انتظار رسانه های مکتوب است.

جمشید طاهرخانی از پایگاه خبری تاکستان اظهارداشت: در تبلیغات ضعیف عمل شده است و انتظار می رود با ظرفیت های قانونی که وجود دارد شهرداری ها موظف شوند گزارش های عملکرد خود را برای چاپ به نشریات ارسال کنند تا ادامه حیات مطبوعات متوقف نشود.

وی افزود: خبر در کشور به عنوان کالا محسوب نمی شود و خبرنگاران این همه خبر تولید می کنند که به حساب نمی آید.

حسینی از دو هفته نامه آبیک فردا هم گفت: رسانه ها می توانند رابط مردم و استاندار باشند و انتظار داریم تعامل دو سویه با رسانه ها جدی گرفته شود.

وی افزود: توجه به رسانه های شهرستانی، در اولویت قرار دادن مشکلات مردم آبیک از جمله رفع آلودگی هوا و تامین آب شرب لازم است در دستور کار استاندار قرار گیرد.

زهرا عبداللهی از خبرگزاری ایسنا هم گفت: مشکلات زیادی داریم که اگر شورای اطلاع رسانی به صورت مستمر تشکیل شودمی توانیم از این ظرفیت برای گره گشایی استفاده کنیم.

image_2022_1_8-21_45_5_179_vso

وی گفت: پایش خبرنگاران استان هنوز انجام نشده و نتوانسته ایم بین خبرنگار واقعی و کسانی که فقط آگهی بگیر روزنامه ها هستند فرقی قائل شویم لذا از مدیران انتظار می رود به رسانه ها اهمیت دهند و پاسخگوی آنها باشند.

در این مراسم از خدمت ۳۱ ماهه سید حسین بی نیاز مدیر سابق روابط عمومی استانداری قزوین تجلیل شد.

در این نشست صمیمی که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید؛ اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آقا سیدی مدیر کل دفتر حوزه استاندار و رحیمی مدیر جدید روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز حضور داشتند.

مدیران رسانه های مکتوب و مجازی دغدغه های خود را با استاندار قزون در میان گذاشتند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *