ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

«محمدهادی مصدقی» خبرنگار پیشکسوت در شیراز درگذشت

1 دقیقه خوانده شده
«محمدهادی مصدقی» خبرنگار پیشکسوت در شیراز درگذشت

«محمدهادی مصدقی» پیشکسوت عرصه مطبوعات استان فارس چشم از جهان فروبست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری مهر؛ مصدقی خبرنگار روزنامه کیهان از سال‌های ١٣۴٢ تا ١٣٨٣ خورشیدی بود؛ او فعالیت خبری را از سال ۱۳۳۹ از زادگاه خویش، استهبان آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ در روزنامه کیهان به عنوان خبرنگار گروه حوادث مشغول به کار شد که این همکاری تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت.

در سال ۱۳۵۱ گزارش جامع مرحوم مصدقی از زمین لرزه قیر و کارزین استان فارس و سپس دادگاه سران عشایر جنجالی شد.

او در مصاحبه‌ای به مناسبت روز خبرنگار گفته بود: بعد از پایان دوران دانش سرا در سال ۱۳۳۹ کار خبرنگاری را شروع کردم و اگر در دوران گذشته در حوزه خبر و اطلاع رسانی موفقیتی نصیب من شده به این دلیل بود که تلاش داشتم تا اخبار مربوط به مشکلات مردم را بخوبی منعکس کنم.

وی همچنین به برخی کارهای زیرکانه خبری خود اشاره و افزود: برای اولین بار عکس امام خمینی (ره) را روزنامه کیهان چاپ کرد و آن روز من چون در برگزاری ستاد کنکور بودم مخفیانه روزنامه را از زیر در وارد کردم و همین امر باعث تأخیر در کنکور شد.

مصدقی همچنین اشاره کرده بود که در حال بررسی برخی اشعار و نوشته‌ها در مسجد النبی است و توانسته بسیاری از مطالبی که توسط وهابیون در این مسجد مورد تحریف قرار گرفته را گردآوری کند.

مرحوم مصدقی در سال‌های اخیر پس از درگذشت همسرش همواره در خیابان کریم خان زند شیراز مقابل دفتر نمایندگی روزنامه کیهان دیده می‌شد؛ او در این سال‌ها همچنان از روحیه طنز برخوردار بود و همواره جویای کار روزنامه نگاران می‌شد.

«محمدهادی مصدقی» خبرنگار پیشکسوت در شیراز درگذشت

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *