پ٫ شهریور ۲۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

ماندگاری با صداقت در حرفه خبرنگاری

1 دقیقه خوانده شده
هميشه سنگ صبور زنان و مردان جامعه بودن، هميشه نقش همراه داشتن و پيشقدم شدن برای حل معضلات مردم، هميشه رساننده فريادهای در سكوت به مسئولان شدن، هميشه ميانجی گشودن گره ها و دعواهاي اجتماعي بودن و ...
ماندگاری با صداقت در حرفه خبرنگاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ همیشه سنگ صبور زنان و مردان جامعه بودن، همیشه نقش همراه داشتن و پیشقدم شدن برای حل معضلات مردم، همیشه رساننده فریادهای در سکوت به مسئولان شدن، همیشه میانجی گشودن گره ها و دعواهای اجتماعی بودن و …
این صبورها در کجای جامعه قرار دارند؟
می دانید اگر هر کدام لب به سخن بگشایند سنگ صبور حقیقی خواهد ترکید؟ این حرف ها شعار، اغراق یا بزرگنمایی یک شغل نیست، واقعیتی است تلخ از زندگی انسان هایی که از سر علاقه روزی شان را به یک قلم سپرده اند تا چکه چکه از نوک آن برایشان به حلاوت بچکد! حرفم این نیست که خبرنگاران علیه السلام هستند؛ بلکه مظلومند، بویژه زنان خبرنگار !
کاری که ضرر و زیان آوری اش بر کارشناسان مسئول، مجهول مانده؛ زیرا این افراد در طول عمرشان با مسئولیت یک خبرنگار، خطی ننوشته اند. ساعت ها را پشت در اتاق مسئولان به انتظاری بی حاصل نکشته اند و هرگز از نگرانی نوع رساندن پیامشان به مخاطب، شب برایشان ناامن و ناآرام نشده است.
سخن به مظلومیت زنان خبرنگار که می رسد بغض گلویم را می فشارد ! درد ما درد بی درمان ناشناخته نشدن شغلمان به صورت رسمی است. به ترافیک شهر نگاه کنید و به موسسات رسانه ای مراجعه کنید پی به مظلومیت شغلم خواهید برد. در مجلس به من نگاهی بیندازید تا درد عبور را از چهره ام بخوانید. با من به صحنه جرمی بیایید ببینید خبرنگار سیما چه تفاوتی با خبرنگار مطبوعات دارد!
این حرف ها از سر حب و بغض نیست؛ بلکه از ستمی سخن می گویم که در درون و بیرون بر ما روا می شود. در میان این هیاهو و غوغا سالاری ها دردت می آید وقتی که قدم به سازمانی می گذاری و در بدو ورود، کسی که شاید حتی نتواند نامش را بنویسد خود را حاکم بر روند کاری تو تصور کند! آنجاست که آن رنج و درد سالیان کاری که در دهه های اشتیاق اطلاع رسانی ما کم چیزی هم نیست، با این کوچکی ها بغض می شود تبدیل به فریاد!
ارزش کارما را مردم تعیین می کنند و بالاترین پاداش ما رسانه ای ها رضایت الهی و رضایت مردم شریف استان است و بس!
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

📌به قلم فرزانه سیداسحقی پیشکسوت و مدیر مسئول پایگاه خبری نورا و بازرس خانه مطبوعات استان البرز
لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=18400

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *