ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

قاتل خبرنگار کانادایی پس از ۱۲ سال در پاکستان کشته شد

1 دقیقه خوانده شده
قاتل خبرنگار کانادایی پس از ۱۲ سال در پاکستان کشته شد

پلیس پاکستان اعلام کرد که قاتل یک خبرنگار کانادایی که ۱۲ سال قبل به دین اسلام مشرف شده بود و به قتل رسید، توسط نیروهای امنیتی این کشور در منطقه مرزی با افغانستان شناسایی و کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ رسانه‌های پاکستانی نوشتند که طراح اصلی ربایش و قتل این خبرنگار کانادایی به نام «خدیجه عبدالقهار» که پیش از پذیرش دین اسلام «باورلی گیزبرکست» نام داشت و در سال ۱۳۸۷ به دین اسلام مشرف شده بود، توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان شناسایی و در جریان تبادل آتش میان طرفین، کشته شد.

براساس این گزارش، «امین شاه» یکی از اعضای گروه غیرقانونی و تروریستی تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) و همدستانش ۱۲ سال پیش این خبرنگار را به همراه مترجم و راننده وی هنگامی ورود به محدوده منطقه وزیرستان شمالی ربودند.

براساس این گزارش، پلیس ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان در جریان شناسایی قاتل خبرنگار کانادایی در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان با وی درگیر شد و طی تبادل آتش میان طرفین، امین شاه تروریست وابسته به گروه تحریک طالبان کشته شد.

باورلی گیزبرکست که در زمان ربایش توسط تروریست‌ها ۵۵ سال سن داشت، صاحب و ناشر یک پایگاه اطلاع رسانی با عنوان جهاد بود. مترجم و راننده وی هشت ماه پس از این حادثه آزاد شدند اما ربایندگان در قابل آزادی خبرنگار کانادایی ۲ میلیون دلار مطالبه کرده بودند.

در مهرماه ۱۳۹۶ زن و شوهر کانادایی-آمریکایی به همراه ۳ فرزند که در سال ۲۰۱۲ توسط عناصر تروریستی در افغانستان ربوده شده بودند، در جریان عملیات ارتش پاکستان علیه ربایندگان که آنان را به خاک پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان منتقل کرده بودند، پس از پنج سال اسارت نجات پیدا کردند.

قاتل خبرنگار کانادایی پس از ۱۲ سال در پاکستان کشته شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *