پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فوت بیش از ۶۰۰ خبرنگار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

1 دقیقه خوانده شده
فوت بیش از ۶۰۰ خبرنگار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

یک سازمان فعال در زمینه آزادی رسانه از فوت بیش از ۶۰۰ خبرنگار در سال ۲۰۲۰ میلادی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سازمان رسانه ای موسوم به Press Emblem Campaign اعلام کرده است که از اول مارس سال گذشته بیش از ۶۰۰ خبرنگار در سراسر جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش در مجموع ۶۰۲ خبرنگار و فعال رسانه ای به خاطر ابتلا به این ویروس جان باخته اند که ۳۰۳ مورد یعنی بیش از نیمی از موارد فوت خبرنگاران مربوط به آمریکای لاتین بوده است.

حدود ۱۴۵ مورد فوت در آسیا گزارش شده، در اروپا نیز ۹۴ خبرنگار جان خود را از دست داده اند و ۳۲ خبرنگار نیز در آمریکای شمالی و ۲۸ نفر نیز در آفریقا بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته اند.

به اعتقاد این سازمان مستقر در ژنو، خبرنگاران نیز باید به خاطر حرفه و شغل حساس خود اطلاع رسانی، در اولویت دریافت کنندگان واکسن کرونا قرار بگیرند.

پرو با ۹۳ مورد فوت خبرنگاران بیشترین آمار تلفات را داشته و پس از آن برزیل با ۵۵ مورد، هند ۵۳ مورد، مکزیک ۴۵ مورد اکوادور ۴۲ مورد بنگلادش ۴۱ مورد ایتالیا ۳۷ مورد و آمریکا ۳۱ مورد قرار دارند.

فوت بیش از ۶۰۰ خبرنگار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *