پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فعال مطبوعاتی اردبیل: لایحه نظام جامع رسانه به اجرا گذاشته شود

1 دقیقه خوانده شده
مدیر مسئول نشریه آسمان اردبیل گفت: مقرر بود لایحه نظام جامع رسانه تا پایان دولت یازدهم تعیین تکلیف شود اما این کار به سرانجام نرسید که امیدواریم این لایحه در دولت جدید نهایی و به اجرا گذاشته شود.
فعال مطبوعاتی اردبیل: لایحه نظام جامع رسانه به اجرا گذاشته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سجاد ناصر آزاد  افزود: دولت در مواجهه با مطبوعات باید نقش اجرایی خود را کنار گذاشته و فقط نقش نظارتی داشته باشد. در این راستا وجود قوانین مدون در عرصه مطبوعات و فضای مجازی موجب خواهد شد که فقط قانون بر آن‌ها حکمفرما باشد و نظرهای سلیقه ای، دستوری یا ارشادی بر آن‌ها تحمیل نشود.

وی اضافه کرد:به نظر من مهمترین بخش این لایحه که در صورت تبدیل به قانون باید مورد توجه قرار گیرد مربوط به معیشت خبرنگاران است و  نمونه این تغییر ساختارهای موفق را در سازمان‌های نظام مهندسی شاهد بودیم.

ناصر آزاد اظهار کرد: پیش بینی معاونت‌هایی چون مطبوعات، فضای مجازی، بازرسی و نظارت و امور خبرنگاران در این سازمان به یقین می‌تواند ساختار رسانه ای کشور را انسجام بخشد.

مدیر مسئول نشریه  آسمان اردبیل بیان کرد: امروزه با توجه به گسترده شدن علم ارتباطات و وسایل نوین ارتباط جمعی که به تعبیری عصر فرا ارتباطات نامیده می شود دیگر نمی توان به روش‌های گذشته اکتفا کرده و بدون توجه به مخاطبان، حیات مطبوعات را متصور شد.

ناصر آزاد با اشاره به انتشار نامنظم نشریات اردبیل گفت:بر اساس آخرین گزارش سامانه جامع رسانه‌های کشور، ۱۴۱ عنوان مجوز رسانه چاپی در استان اردبیل صادر شده است که از این تعداد فقط حدود ۱۰ عنوان انتشار منظم دارند که این موضوع به خوبی وضعیت و آینده مطبوعات اردبیل را ترسیم می کند.

وی ادامه داد: عدم تناسب میان صدور مجوز و نیازهای فرهنگی استان اردبیل موجب شده چراغ بسیاری از نشریه‌های قدیمی در اردبیل خاموش شود و متاسفانه تصمیمی برای این مهم گرفته نمی‌شود و  هنوز هم که هنوز است ما در استان اردبیل یک روزنامه که به صورت روزانه و با شکل استاندارد منتشر شود، نداریم.

مدیر مسئول نشریه  آسمان اردبیل گفت: روزنامه‌نگاری با وجود اینکه شغل بسیار تخصصی و پیچیده‌ای است اما متاسفانه ورود به این عرصه هیچ دروازه ای ندارد.

وی افزود: نبود زیرساخت‌های اقتصادی قدرتمند در راستای تعامل با مطبوعات استان، نبود امکانات چاپ رول برای تیراژ مناسب، نبود امنیت شغلی، بیمه‌ای و معیشتی اهالی مطبوعات، عدم تناسب میان هزینه‌ها و درآمد مطبوعات همگی سبب شده نیروهای حرفه ای از این کار کناره گیری کنند و شرایط برای ورود افراد کم تجربه و اغلب غیرمرتبط مهیا شود.

ناصر آزاد بیان کرد: در یک کلام می توان گفت دغدغه مالی مهمترین چالش پیش روی مطبوعات استان اردبیل است.

گفتنی است استان اردبیل دارای ۱۴۱ نشریه مجوز دار است که ۱۰ درصد آن فعال می باشد.

فعال مطبوعاتی اردبیل: لایحه نظام جامع رسانه به اجرا گذاشته شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *