د٫ شهریور ۲۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

فریدون صدیقی: بدون رسانه راهی ساخته نمی‌شود

1 دقیقه خوانده شده
آیین تجلیل و بزرگداشت مقام خبرنگار ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ به همت خانه مطبوعات استان و همکاری اتاق بازرگانی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.
روزگار سختی داریم، ولی امیدوار باشید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از صدای زنجان؛ صمد یوسفی‌اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این مراسم با بیان اینکه اتاق بازرگانی در این دوره با تیم جدید تلاش بر آرام بودن، آزاد بودن با رویکرد تعامل با همه اقشار و طیف‌های مختلف دارد، اظهار کرد: در این دوره جشنواره اقتصاد و رسانه و همچنین دوره‌های آموزشی با همکاری یونسکو برای اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نسبت به سایر حوزه‌ها لاغرتر است، گفت: تلاش این دوره تیم اتاق بازرگانی، در امان ماندن اقتصاد استان از طوفان‌های سیاسی است.

وی به حضور بیشترین تعداد سفرا و رایزنان اقتصادی در زنجان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: واقعیت این است که معرفی زنجان به عنوان میزبان مهربان، نیاز به اقدام عملی دارد و با فیلم و سی دی نمی‌توان ظرفیت‌ها را معرفی کرد و باید در کنار انتقادات وارده به اتاق برای معرفی ظرفیت‌ها اقدام کرد.

یوسفی‌اصل اضافه کرد: برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان با دانشجویان و دانش‌آموزان نیز ارتباط برقرار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی زنجان برای آموزش وقت گذاشته است، ادامه داد: توسعه اقتصادی نیاز به آموزش دارد و ما باید در این حوزه خودمان را به‌روز کنیم.

روزگار سختی داریم ولی امیدوار باشید

فریدون صدیقی، استاد روزنامه‌نگاری نیز در جلسه تجلیل از خبرنگاران با ابراز دردمندی از وضعیت رسانه‌ها اظهار کرد: باید کارکرد رسانه‌ها مد نظر قرار گیرد.

استاد برجسته روزنامه‌نگاری اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی و سرگرمی را از کارکردهای روزنامه‌نگاری دانست و افزود: کارکرد کنونی رسانه‌ها نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

وی به مشکلات موجود در حرفه خبرنگاری گفت: خبرنگاران امنیت شغلی ندارند ولی در کل باید امیدوار بود.

صدیقی سوژه‌یابی را در خبرنگاری مهم دانست و گفت: داشتن موضوع برای سوژه‌یابی از نکات مهم برای فعالیت در این حرفه محسوب می‌شود.

استادروزنامه‌نگاری با تاکید بر تکراری بودن امور گفت: باید متوجه بود که ابزارها هستند که سوژه‌ها را نو می‌کنند والا وقایع جهان در حال تکرار هستند.

وی داشتن خیال را از شاخصه‌های لازم برای خبرنگار عنوان کرد و افزود: امیدواری از دیگر لازمه‌های مورد نیاز برای فعالان رسانه محسوب می‌شود.

صدیقی با توصیه به خبرنگاران با بیان اینکه سعی کنید به امنیت حرفه‌ای برسید و تخصص داشته باشید که موجب این امنیت شود، گفت: هر چند امروز افراد حرفه‌ای نیز با حداقل‌ها کار میکنند ولی باید به آینده امیدوار باشیم چرا که بدون رسانه راه ساخته نخواهد شد.

روزنامه نگار مطرح کشوری با اشاره به اینکه بلد نیستیم نیاز را بسازیم، گفت: این موضوع نیازمند یاد گرفتن است که چگونه از موضوعات تکراری سوژه جدید یافت‌.

وی با بیان اینکه خیلی از اخبار خود ساخته است، اضافه کرد: قدرت تخیل یکی از ویژگی‌های خبرنگاران باید باشد‌

فریدون صدیقی با اشاره به اینکه روزگار سختی داریم ولی امیدوار باشید روزنامه‌ها و سایت‌ها رونق گیرد، عنوان کرد: ادامه این راه ممکن نیست و بدون رسانه راهی ساخته نمی‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از همسر روزنامه نگار فقید زنده‌یاد علیرضا سلطانی که در سال‌جاری دار فانی را وداع گفت تقدیر شد، همچنین از یوسف ناصر مدیر خانه مطبوعات استان زنجان به عنوان پیشکسوت خبر در استان زنجان تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=17914

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *