س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فروش یک میلیون دلاری اطلاعات کاربران یک اپراتور آمریکایی

1 دقیقه خوانده شده
طبق گزارشی جدید مخزن داده ای حاوی اطلاعات خصوصی کاربران AT&T در وب تاریک برای فروش به قیمت یک میلیون دلار عرضه شده است.
فروش یک میلیون دلاری اطلاعات کاربران یک اپراتور آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ یک گروه هکری شناخته شده در وب تاریک اطلاعات خصوصی کاربران شرکت AT& T را می‌فروشد.

این هکرها سعی دارند مخزن اطلاعاتی مربوط به این اپراتور را به قیمت یک میلیون دلار بفروشند.

وب سایت «RestorePrivacy» نخستین بار این خبر را منتشر کرده است. وب سایت مذکور ادعا می‌کند داده‌ها را تحلیل کرده و متوجه شده شامل اطلاعاتی مانند شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات خصوصی کاربران AT&T است.

سون تایلور یکی از تحلیلگران «RestorePrivacy» در این باره می‌گوید: ما با بررسی پست اصلی در فروم هکری متوجه شدیم کاربر نمونه کوچکی از داده‌ها را پست کرده است. نمونه را بررسی کردیم و به نظر می‌رسد اطلاعات آن براساس سوابق کاربران باشد.

با این وجود تحلیلگران این وب سایت نتوانستند تأیید کنند اطلاعات مذکور به مشتریان AT&T مربوط است. هکرها اعلام کرده‌اند تمام داده‌ها مربوط به مشتریان اپراتور در آمریکا است اما فاش نکردند چگونه به این اطلاعات دسترسی یافته‌اند.

این درحالی است که AT&T سرقت اطلاعات از سرورهایش را انکار می‌کند. سخنگوی این شرکت در این باره می‌گوید: با توجه به تحقیقات مان به نظر می‌رسد اطلاعاتی که در چت روم های اینترنتی وجود دارد، مربوط به سیستم ما نیست.

هفته گذشته فاش شد اطلاعات بیش از ۵۳ میلیون کاربر T-Mobile(زیر مجموعه AT&T) سرقت شده است. اکنون این شرکت با دو شکایت گروهی از سوی مشتریان عصبانی روبرو است که خواهان غرامت به دلیل افشای اطلاعات هستند.

پیش از این گروه‌های هکری اطلاعات را از شرکت‌هایی بزرگی مانند مایکروسافت، ماشابل، Wishbone و MeetMindful سرقت کرده‌اند.

فروش یک میلیون دلاری اطلاعات کاربران یک اپراتور آمریکایی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *