ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فرماندار شوش: افزایش سواد رسانه لازمه کار خبرنگاران است

1 دقیقه خوانده شده
فرماندارشهرستان شوش در همایش روابط عمومی‌های این شهرستان به مناسبت روز ارتباطات گفت: افزایش سواد رسانه لازمه کار خبرنگاران است.
فرماندار شوش: افزایش سواد رسانه لازمه کار خبرنگاران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ عدنان غزی در نخستین همایش روابط عمومی و رسانه در سالن ولیعصر(عج) آموزش و پرورش شهرستان شوش اظهار داشت: در ادارات ما ۲ دیدگاه حاکم است اولین نگاه اداراتی هستند که می خواهند بدون سر و صدا کار کنند و راغب نیستند مطلبی درخصوص اداره های آنها پخش شود.

وی افزود: دومین نگاه این است که مدیر مربوطه، علاقمند است پیگیری های کار را به مردم نشان دهد که نگاه دوم پسندیده تر است.
رئیس شورای اداری شهرستان شوش گفت:خبرنگاران به مثابه منبع نور بوده و روشنگران راه خدمت به مردم هستند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ها ادامه داد: سواد رسانه، لازمه ی کار خبرنگاران است و انتظار داریم رسانه ها با بیان نقاط ضعف و مثبت و بدون شائبه و اختلاف با هدف ارتقای جایگاه شهرستان،قلم فرسایی کنند.

محسن بهاروند رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان نیز در این همایش ضمن اشاره به جایگاه و نقش رسانه ها در ارتقا جامعه گفت: هر جامعه ای که دارای رسانه های قوی باشد توسعه یافتگی آن شدت میگیرد.

وی افزود:بر عکس جوامعی که دارای رسانه های قوی نباشند حرکت و پویایی در آن رخ نخواهد داد و یا بسیار کند خواهد بود.

وی اضافه کرد: خبرنگاران بایستی خود را به دانش روز و ابزارهای نوین مجهز کنند تا بتوانند در انتقال پیام و سرعت دادن به کار از فضای مجازی عقب نمانند.

وی گفت: فضای مجازی یک شمشیر دولبه است که هم میتواند برای جامعه مفید باشد و هم مضر و خبرنگاران باید این فضا را در خدمت به جامعه قرار دهند.

بهاروند گفت : سواد رسانه مختص خبرنگاران نیست و امروز  همه آحاد جامعه بایستی به این دانش مجهز شوند تا بتوانند از انبوه اطلاعات ارائه شده در میان اطلاعات غلط غرق نشوند.

وی اظهار داشت: امروز با وجود اینترنت و فضاهای جدید اطلاع رسانی مجازی هر فرد یک رسانه است بنابر این سرعت انتقال پیام به شدت بالا رفته و رسانه ای موفق است که لا سرعت بیشتری عمل کند.

وی همچنین در خصوص ویژگی روابط عمومی خوب، روش های صحیح ارتباطات روابط عمومی ها با رسانه ها،نقش روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه ها،انواع خبرنگاران و راهکارهای موفقیت روابط عمومی ها نیز برای حاضرین توضیحاتی ارایه کرد.

علی سعدی مدیر رسانه صدای کرخه نیز گفت: پاسخگویی به مردم نشان از جامعه مدنی مترقی است.
وی افزود:روابط عمومی  ها و رسانه ها با انتشار صدای مردم و پاسخ به مردم و اذهان عمومی می توانند در پیشرفت یک جامعه مدنی نقش مهمی داشته باشند
او اظهار داشت :در برخی اداره ها مدیر روابط عمومی وجود ندارد و یا گاهی مدیر روابط عمومی بسیار ضعیف  عمل می کندکه بایستی  تقویت شوند.

وی گفت: ظرفیت رسانه در شهرستان شوش بالاست و امید است به وضعیت معیشت و مسکن خبرنگاران توجه ویژه ای شود .

فرماندار شوش: افزایش سواد رسانه لازمه کار خبرنگاران است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *