ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فرانس ۲۴: بر خورد خشن پلیس فرانسه با خبرنگار فرانسوی

1 دقیقه خوانده شده
فرانس ۲۴: بر خورد خشن پلیس فرانسه با خبرنگار فرانسوی

عکاس خبرگزاری فرانسه که حین تهیه عکس از تظاهرات علیه خشونت نیرو‌های امنیتی فرانسه قربانی خشونت ماموران شد، هنوز در شوک به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ عکاس خبرگزاری فرانسه که حین تهیه عکس از تظاهرات علیه خشونت نیرو‌های امنیتی فرانسه قربانی خشونت ماموران شد، همچنان در شوک به سر می‌برد و به زودی در باره شکایت از پلیس تصمیم گیری می‌کند.
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: یک عکاس ۲۴ ساله سوری در جریان پوشش خبری تظاهرات روز شنبه در پاریس از ناحیه صورت مجروح شد. کریستوف دولوآر دبیر کل سازمان خبرنگاران بدون مرز از خشونت غیرقابل پذیرش پلیس علیه این همکار که برای پلکامگزین و خبرگزاری فرانسه کار می‌کند، انتقاد کرد.
مجری از الحلبی عکاس سوری پرسید: شما در جریان این تظاهرات چطور زخمی شدید؟
الحلبی پاسخ داد: عصر دیروز من و چند عکاس دیگر در یکی از خیابان‌های اطراف باستیل بودیم و از دو طرف پلیس و تظاهرات کنندگان و وقایع عکس می‌گرفتیم. به یک باره یک مامور پلیس با باتوم به صورتم ضربه زد.
مجری پرسید: آیا شما مهلت داشتید و توانستید بگویید خبرنگار هستید؟
الحلبی پاسخ داد: ما بین نیرو‌های پلیس و تظاهرات کنندگان بودیم که ناگهان پلیس به صورتم ضربه زد و من برای چند دقیقه روی زمین افتادم.
مجری پرسید: شما روی زمین افتاده بودید، اما آیا می‌دانید پلیسی که به شما ضربه زد چه کسی بود؟ آیا توانستید کُد (مشخصه) پلیس را ببینید؟
الحلبی پاسخ داد: من در حال عکاسی بودم که ضربه‌ای به صورتم خورد. مدتی در شرایطی سخت در باستیل ماندم و بعد به بیمارستان منتقل شدم.
مجری گفت: شما شکایت کرده اید؟
الحبی پاسخ داد: من هنوز شوکه هستم و به کمی زمان نیاز دارم. باید به پلکامگزین و خبرگزاری فرانسه بروم. من هنوز شوکه هستم و دیشب را نتوانستم بخوابم. برای اتخاذ بهترین تصمیم با پلکامگزین و خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کنم.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=3977

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *