ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قزوین منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین به منظور توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی و تحول در محتوای رسانه‌های استان برگزار می‌شود.
فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قزوین منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ محمد کشاورز بیان کرد: با توجه به اینکه تشکیل، تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم و همچنین حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و نیز ارتقای تولیدات ارزشی و حمایت از خبرنگاران و پدیدآورندگان آثار فاخر انقلابی از برنامه‌های محوری سازمان بسیج رسانه است، این مجموعه به‌عنوان نهاد انقلابیِ حامی جریان رسانه‌ای انقلاب، در تلاش است تا با برگزاری جشنواره ابوذر، در مسیر گفتمان سازی آرمان‌های انقلاب و مطالبه‌گری از مسئولین در راستای خدمت صادقانه به ولی‌نعمتان اصلی انقلاب گام بردارد.

وی گفت: توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی، تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره، ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه مند، شناسایی افراد رسانه‌ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جریان سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در استان قزوین است.

این مسئول با اشاره به محورهای جشنواره ابوذر، اظهار کرد: امنیت پایدار، امید و نشاط، روحیه جهادی و انقلابی (کرونا، کمک مؤمنانه، مواسات و انفاق، اردوهای جهادی و…)، الگوسازی و مطالبه کارآمدی، آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، قاچاق، گرانفروشی، محرومیت، ناکارآمدی مدیران و مسئولین)، سبک زندگی (ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف…)، مدیریت بر فضای مجازی، توان داخلی و خوداتکایی، مانع زدایی ها، دشمن شناسی، موضوع استانی: احیای دشت قزوین از جمله محورهای این جشنواره است.

وی تصریح  کرد: اصحاب رسانه می‌توانند بخش‌های عکس، گزارش، خبر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک، گفتگو و مصاحبه و تیتر در این جشنواره شرکت کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد: کلیه اصحاب رسانه که در این جشنواره شرکت می‌کنند باید آثار خود را با رعایت شرایط جشنواره و رعایت زمانبندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال کنند و آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی باشد.

وی عنوان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر منتشر شده پذیرفته می‌شود و در صورت عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیرمسئول مهر و امضا شده باشد و آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی‌شود. در ضمن به کلیه شرکت کنندگان که آثارشان تا مهلت تعیین شده توسط دبیرخانه دریافت شده باشد گواهی شرکت اعطا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین تأکید کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ۱۵ آذر ۹۹ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند؛ هر متقاضی حداکثر می‌تواند ۶ اثر در قالب‌های جشنواره ارائه دهد و مهلت ارسال آثار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ است و با توجه به شرایط کرونایی اختتامیه جشنواره در ۲۱ دی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و در نهایت داوری آثار توسط اساتید خبره در خارج از استان انجام خواهد گرفت.

وی افزود: اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت سازمان بسیج رسانه استان قزوین به آدرس www.basijmedia.ir و کانال تلگرامی aboozarqazvin@ و صفحه اینستاگرام b.resanehqazvin@ انجام خواهد شد.

کشاورز در پایان بیان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا به آدرس دبیرخانه: قزوین، شهرک کوثر، خ. شهید رجبعلی (اندیشه)، نبش خ. ابوذر جنوبی، پ ۹، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال کنند و برای هماهنگی بیشتر با تلفن ۰۲۸۳۳۷۸۵۱۰۰ تماس حاصل کنند.

فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قزوین منتشر شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *