ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

غرقی: خبرنگاری در عرصه بین الملل رقبای بسیاری پیش پای ما می گذارد

1 دقیقه خوانده شده

خبرنگار با سابقه رسانه ملی گفت: خبرنگاری در عرصه بین المللی رقبای بسیاری را پیش پای ما قرار می دهد؛ خاصه در چنین صحنه هایی که همواره خبرنگاران غربی حضور دارند و ثانیه ها برای ما اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مرتضی غرقی در مصاحبه با برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو؛ با اشاره به تجربه های حادثه خیر خبرنگاری گفت: تجربه های بنده عمدتا ناشی از جنگ است؛ مانند زمانی که کاروان قذافی بمباران شد. قرار بود به طرابلس اعزام شویم و کاروان قذافی ساعت ۴ صبح از کنار ساحل حرکت کرده و به یکی از کشورهای حاشیه ای قاره اعزام شد. اما این سفر به تعویق افتاده بود و لذا کاروان به روشنایی خورد. ساعت ۸ صبح کاروان را بمباران کردند. ما متوجه قضیه شده بودیم و خود را به کاروان رساندیم.

وی ادامه داد: امریکایی ها به محض بمباران کاروان آنجا حضور داشتند و تمام اجساد را جمع کردند. قذافی در خودروی ضد گلوله بود و تنها راننده، خود قذافی و محافظ او، جان سالم به در برده بودند.

غرقی افزود: قذافی در گوشه ای خود را پنهان کرده بود که نیروهای امریکایی او را یافتند. کمتر از ۲۴ ساعت بعد قضیه از دست خبرنگاران خارج شد و روز بعد فهمیدیم این ها دست به کشتن قذافی زده اند و ۲ روز بعد جنازه او را به سردخانه ای در مصراته –شهری در لیبی- منتقل کردند. خاطرم هست بالای سر او حضور یافتم و پلاتوی خبری ام را گفتم.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: خبرنگاری در عرصه بین المللی رقبای بسیاری را پیش پای ما قرار می دهد؛ خاصه در چنین صحنه هایی که همواره خبرنگاران غربی حضور دارند و ثانیه ها برای ما اهمیت دارد.

این فارغ التحصیل دانشکده صداوسیما با اشاره به اینکه تجهیزات حرف اول و آخر را در برنده بودن می زند، افزود: هر کشوری که بهترین تجهیزات را دارا باشد، برگ اول و آخر را داراست و ماشه را کشیده است.

غرقی با بیان این مطلب افزود: در زمان تهیه گزارش از مرگ قذافی، مجهز به تلفن ماهواره ای “ثریا” بودیم؛ آن هم در جایی که برق و تلفن و هیچ گونه راه ارتباطی نبود و از این طریق خبر مرگ قذافی را انعکاس دادیم و تلویزیون جمهوری اسلامی جز اولین رسانه هایی بود که این خبر را منتشر کرد.

غرقی: خبرنگاری در عرصه بین الملل رقبای بسیاری پیش پای ما می گذارد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *