ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

علی قوی‌تن عنوان کرد: «زندگی و زندگی» از حضور در بخش مسابقه جشنواره ۳۴ بازماند

1 دقیقه خوانده شده
فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» که نسخه اولیه آن برای شرکت در بخش مسابقه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک انتخاب شده بود، از حضور در این جشنواره بازماند.
علی قوی‌تن عنوان کرد: «زندگی و زندگی» از حضور در بخش مسابقه جشنواره ۳۴ بازماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ستاد‌ اطلاع رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ در پی بیماری بازیگر کودک فیلم  «زندگی و زندگی» فیلمبرداری چند سکانس کوتاه این فیلم به تعویق افتاد و فیلم از حضور در مسابقه جشنواره ۳۴ کودک بازماند.

«علی قوی‌تن» کارگردان این فیلم، در این زمینه توضیح داد: فیلم‌برداری بخش‌های کوتاهی از فیلم مانده بود که متٲسفانه بازیگر کودک فیلم بیمار شد و ما نتوانستیم فیلم را کامل کنیم. ما تمام تلاشمان را کردیم که فیلم را جمع کنیم و به جشنواره برسانیم اما چون بیماری بازیگر کودک ما طولانی شد، به این دلیل به دبیرخانه جشنواره اطلاع دادیم که فیلم را از جشنواره خارج کنند.

لازم به توضیح است بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، فیلم «میان صخره‌ها» به کارگردانی مختار عبداللهی جایگزین این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی شد.

شایان ذکر است سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

گفتنی است علی قوی‌ تن کارگردان، نویسنده، تهیه‌ کننده، تدوینگر و طراح لباس و صحنه اهل ایران متولد اول مرداد ۱۳۴۳ در درگز است که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز نمود. وی با اجرای تعدادی نمایشنامه و ساخت فیلم‌ های کوتاه و مستند پا به عرصه فیلمسازی گذاشت و در سال ۱۳۷۰ با ساخت فیلم سینمایی عشق من شهر من وارد سینمای حرفه‌ ای شد. علی قوی‌ تن پس از ساخت ۷ فیلم سینمایی تجاری در ژانرهای مختلف، از سال ۱۳۸۸ سبک نوینی را در پیش گرفت و به سینمای فرهنگی با محوریت کودک و نوجوان روی آورد. او توانست با فیلم‌ های پرواز بادبادک ها و آفتاب مهتاب زمین دو سال متوالی در بخش بین‌ الملل و سودای سیمرغ سی امین و سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش بین‌ الملل و سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر را از آن خود نماید. علی قوی‌ تن از سال ۲۰۱۲ تاکنون با فیلم‌ هایش در فستیوال‌ های بین‌ المللی چون جیفونی ایتالیا، گدنیا لهستان، سینه کید هلند، کیکیفه آلمان، قاهره مصر، الیمپیا یونان، بمبئی هند، گوا هند، چنای هند، کرالای هند، داکا بنگلادش، مالتی آرت انگلستان، زلین چک، و غیره حضور پیدا کرد و توانست جایزه بهترین فیلم را از فستیوال داکا و جایزه ویژه هیات داوران فستیوال الیمپیا یونان و جایزه یونیسف در الیمپیا یونان را برای فیلم پل سفید از آن خود نماید.

علی قوی‌تن عنوان کرد: «زندگی و زندگی» از حضور در بخش مسابقه جشنواره ۳۴ بازماند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *